Studieprogramma van de educatieve master één taal Nederlands
2024-2025
Optie A : je kiest twee vakdidactieken
Optie B: je kiest één vakdidactiek en een profilering
Nederlands
De student behaalt 60 studiepunten in de talencomponent: een verplicht algemeen opleidingsonderdeel van 6 studiepunten en bij de opleidingsonderdelen Duits minimum 6 studiepunten van elk deeldomein: taalbeheersing, cultuurkunde, taalkunde, literatuurwetenschap.
Verplicht algemeen opleidingsonderdeel
Verplicht algemeen opleidingsonderdeel 6 studiepunten
Literatuur en onderwijs
Nederlandse taalbeheersing
Minimum 6 studiepunten te kiezen.
Nederlandse taalbeheersing: Schrijven en spreken in een veranderende maatschappij
Nederlandse cultuurkunde
Minimum 6 studiepunten te kiezen.
Een afbrokkelend Avondland? Het beeld van Europa in de Nederlandse literatuur
- - NNB
Renaissanceliteratuur en - cultuur
Kapotte tijd: de Nederlandstalige literatuur en de Tweede Wereldoorlog
- - NNB
- Valerie Rousseau
Nederlandse taalkunde
Minimum 6 studiepunten te kiezen.
Psycholinguïstiek
Corpuslinguïstiek van het Nederlands
Middelnederlandse geneeskundige teksten onder een taalkundige loep
Sociolinguïstiek van online communicatie
Nederlandse literatuurwetenschap
Minimum 6 studiepunten te kiezen.
Middelnederlandse ridderroman
Mystieke auteurs
Religieuze letterkunde van de middeleeuwen en de vroegmoderne tijd
De Nederlandstalige literatuur van vandaag
Nederlandstalig toneel in de middeleeuwen en vroegmoderne periode
Component leraarschap
36 studiepunten
In de lerarencomponent heb je volgende keuze :
Optie A : je kiest twee vakdidactieken
Optie B: je kiest één vakdidactiek en een profilering
Onderwijskunde
Studenten die optie A volgen, dienen de drie verschillende vakken op te nemen
Studenten die optie B volgen, dienen hier enkel de vakken 'Klasmanagement' en 'School, beleid en maatschappij' op te nemen ('Krachtige leeromgevingen' valt voor hen onder het voorbereidingsprogramma).
Al deze opleidingsonderdelen worden in verschillende semesters en op verschillende campussen aangeboden.
Klasmanagement
Klasmanagement
School, beleid en maatschappij
School, beleid en maatschappij
Krachtige leeromgevingen
Krachtige leeromgevingen
Vakdidactiek en groeistage
Studenten die optie A volgen, kiezen de twee vakdidactieken waarvoor ze toelating hebben.
Daarnaast nemen ze de bijbehorende groeistage op van beide vakdidactieken.
Studenten die optie B volgen, nemen de gekozen vakdidactiek op samen met de groeistage 1 én 2 van deze vakdidactiek. Daarnaast dienen zij ook 1 profileringsvak en een verdiepend keuzevak op te nemen. (zie verder)
Vakdidactiek Duits met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Duits
Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Engels
Vakdidactiek Frans met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Frans
Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Nederlands
- Jordi Casteleyn
- Dorien Meskens
- Judith Milh
- Jan T'Sas
Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Spaans
Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Nederlands niet thuistaal
Vakdidactiek PAV-MAVO met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek PAV/MAVO
Vakdidactiek cultuurwetenschappen met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek cultuurwetenschappen
Groeistage Duits met supervisie
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
Groeistage Engels met supervisie
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
Groeistage Frans met supervisie
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage Nederlands met supervisie
- Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
Groeistage Spaans met supervisie
- Vakdidactiek Spaansmet oefenlessen
Groeistage 2 Duits met supervisie
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
Groeistage 2 Engels met supervisie
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
Groeistage 2 Frans met supervisie
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage 2 Spaans met supervisie
- Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
Groeistage 2 Nederlands met supervisie
- Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
Groeistage 2 Nederlands niet thuistaal met supervisie
- Vakdidactiek Nederlands niet thuistaal met oefenlessen
Groeistage 2 PAV/MAVO met supervisie
- Vakdidactiek PAV/MAVO met oefenlessen
Groeistage 2 cultuurwetenschappen met supervisie
- Vakdidactiek cultuurwetenschappen met oefenlessen
Profilering
Studenten die optie A volgen, nemen enkel 'Onderwijsproject' op
Studenten die optie B volgen, kiezen Meer_talig onderwijs of Zorgzaam en inclusief onderwijs in combinatie met het overeenkomstige profileringsvak
Onderwijsproject
Profileringsproject: zorgzaam en inclusief onderwijs
- Profileringsvak Zorg en inclusief onderwijs
Profileringsproject Meer_talig onderwijs
- Profileringsvak Meer_talig onderwijs
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Meer_talig onderwijs
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Zorgzaam en inclusief onderwijs
Verdiepend keuzevak
Enkel studenten die optie B volgen, kiezen 1 vak uit onderstaande lijst
Leer- en denkprocessen
- Krachtige leeromgevingen = onderwijskunde 3
Leer- en denkprocessen
- Krachtige leeromgevingen = onderwijskunde 3
Leerlingenbegeleiding
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
Leerlingenbegeleiding
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
School in een superdiverse samenleving
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
School in een superdiverse samenleving
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
Masterproef
24 studiepunten
Masterproef partim I: methodologische seminaries
Masterproef partim II: Scriptie
Masterproef partim III: Praktijktoepassing (1ste sem)
2023-2024
Optie A : je kiest twee vakdidactieken
Optie B: je kiest één vakdidactiek en een profilering
Nederlands
60 studiepunten
Studenten kiezen uit de lijst hieronder tien opleidingsonderdelen, met minstens één opleidingsonderdeel per deeldomein: Taalbeheersing, Cultuurkunde, Taalkunde en Literatuurwetenschap.
Nederlandse taalbeheersing
Verplicht opleidingsonderdeel 6 studiepunten
Nederlandse taalbeheersing: Schrijven en spreken in een veranderende maatschappij
Nederlandse cultuurkunde
Een afbrokkelend Avondland? Het beeld van Europa in de Nederlandse literatuur
- Gwennie Debergh
Renaissanceliteratuur en - cultuur
Kapotte tijd: de Nederlandstalige literatuur en de Tweede Wereldoorlog
- Gwennie Debergh
- Kris Humbeeck
- Valerie Rousseau
Nederlandse taalkunde
Discours
Psycholinguïstiek
Taalcontact en taaldynamiek
Zin en betekenis
Nederlandse literatuurwetenschap
Middelnederlandse ridderroman
Mystieke auteurs
Religieuze letterkunde van de middeleeuwen en de vroegmoderne tijd
De Nederlandstalige literatuur van vandaag
Nederlandstalig toneel in de middeleeuwen en vroegmoderne periode
Component leraarschap
36 studiepunten
In de lerarencomponent heb je volgende keuze :
Optie A : je kiest twee vakdidactieken
Optie B: je kiest één vakdidactiek en een profilering
Onderwijskunde
Studenten die optie A volgen, dienen de drie verschillende vakken op te nemen
Studenten die optie B volgen, dienen hier enkel de vakken 'Klasmanagement' en 'School, beleid en maatschappij' op te nemen ('Krachtige leeromgevingen' valt voor hen onder het voorbereidingsprogramma).
Al deze opleidingsonderdelen worden in verschillende semesters en op verschillende campussen aangeboden.
Klasmanagement
Klasmanagement
School, beleid en maatschappij
School, beleid en maatschappij
Krachtige leeromgevingen
Krachtige leeromgevingen
Vakdidactiek en groeistage
Studenten die optie A volgen, kiezen de twee vakdidactieken waarvoor ze toelating hebben.
Daarnaast nemen ze de bijbehorende groeistage op van beide vakdidactieken.
Studenten die optie B volgen, nemen de gekozen vakdidactiek op samen met de groeistage 1 én 2 van deze vakdidactiek. Daarnaast dienen zij ook 1 profileringsvak en een verdiepend keuzevak op te nemen. (zie verder)
Vakdidactiek Duits met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Duits
Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Engels
Vakdidactiek Frans met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Frans
Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Nederlands
- Jordi Casteleyn
- Dorien Meskens
- Judith Milh
- Jan T'Sas
Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Spaans
Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Nederlands niet thuistaal
Vakdidactiek PAV-MAVO met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek PAV/MAVO
Vakdidactiek cultuurwetenschappen met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek cultuurwetenschappen
Groeistage Duits met supervisie
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
Groeistage Engels met supervisie
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
Groeistage Frans met supervisie
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage Nederlands met supervisie
- Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
- Jordi Casteleyn
- Dorien Meskens
- Judith Milh
- Jan T'Sas
Groeistage Spaans met supervisie
- Vakdidactiek Spaansmet oefenlessen
Groeistage 2 Duits met supervisie
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
Groeistage 2 Engels met supervisie
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
Groeistage 2 Frans met supervisie
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage 2 Spaans met supervisie
- Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
Groeistage 2 Nederlands met supervisie
- Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
- Jordi Casteleyn
- Dorien Meskens
- Judith Milh
- Jan T'Sas
Groeistage 2 Nederlands niet thuistaal met supervisie
- Vakdidactiek Nederlands niet thuistaal met oefenlessen
Groeistage 2 PAV/MAVO met supervisie
- Vakdidactiek PAV/MAVO met oefenlessen
Groeistage 2 cultuurwetenschappen met supervisie
- Vakdidactiek cultuurwetenschappen met oefenlessen
Profilering
Studenten die optie A volgen, nemen enkel 'Onderwijsproject' op
Studenten die optie B volgen, kiezen Meer_talig onderwijs of Zorgzaam en inclusief onderwijs in combinatie met het overeenkomstige profileringsvak
Onderwijsproject
Profileringsproject: zorgzaam en inclusief onderwijs
- Profileringsvak Zorg en inclusief onderwijs
Profileringsproject Meer_talig onderwijs
- Profileringsvak Meer_talig onderwijs
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Meer_talig onderwijs
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Zorgzaam en inclusief onderwijs
Verdiepend keuzevak
Enkel studenten die optie B volgen, kiezen 1 vak uit onderstaande lijst
Leer- en denkprocessen
- Krachtige leeromgevingen = onderwijskunde 3
Leer- en denkprocessen
- Krachtige leeromgevingen = onderwijskunde 3
Leerlingenbegeleiding
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
Leerlingenbegeleiding
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
School in een superdiverse samenleving
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
School in een superdiverse samenleving
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
Masterproef
24 studiepunten
Masterproef partim I: methodologische seminaries
Masterproef partim II: Scriptie
Masterproef partim III: Praktijktoepassing (1ste sem)
2022-2023
Optie A : je kiest twee vakdidactieken
Optie B: je kiest één vakdidactiek en een profilering
Nederlands
60 studiepunten
Studenten kiezen uit de lijst hieronder tien opleidingsonderdelen, met minstens één opleidingsonderdeel per deeldomein: Taalbeheersing, Cultuurkunde, Taalkunde en Literatuurwetenschap.
Nederlandse taalbeheersing
Verplicht opleidingsonderdeel 6 studiepunten
Nederlandse taalbeheersing: Schrijven en spreken in een veranderende maatschappij
Nederlandse cultuurkunde
Een afbrokkelend Avondland? Het beeld van Europa in de Nederlandse literatuur
- Gwennie Debergh
Renaissanceliteratuur en - cultuur
Kapotte tijd: de Nederlandstalige literatuur en de Tweede Wereldoorlog
- Gwennie Debergh
- Kris Humbeeck
- Valerie Rousseau
Nederlandse taalkunde
Discours
Psycholinguïstiek
Spreken en horen
Taalcontact en taaldynamiek
Zin en betekenis
Nederlandse literatuurwetenschap
Middelnederlandse ridderroman
Mystieke auteurs
Religieuze letterkunde van de middeleeuwen en de vroegmoderne tijd
De Nederlandstalige literatuur van vandaag
Nederlandstalig toneel in de middeleeuwen en vroegmoderne periode
Een afbrokkelend Avondland? Het beeld van Europa in de Nederlandse literatuur
- Gwennie Debergh
Component leraarschap
36 studiepunten
In de lerarencomponent heb je volgende keuze :
Optie A : je kiest twee vakdidactieken
Optie B: je kiest één vakdidactiek en een profilering
Onderwijskunde
Studenten die optie A volgen, dienen de drie verschillende vakken op te nemen
Studenten die optie B volgen, dienen hier enkel de vakken 'Klasmanagement' en 'School, beleid en maatschappij' op te nemen ('Krachtige leeromgevingen' valt voor hen onder het voorbereidingsprogramma).
Al deze opleidingsonderdelen worden in verschillende semesters en op verschillende campussen aangeboden.
Klasmanagement
Klasmanagement
School, beleid en maatschappij
School, beleid en maatschappij
Krachtige leeromgevingen
Krachtige leeromgevingen
Vakdidactiek en groeistage
Studenten die optie A volgen, kiezen de twee vakdidactieken waarvoor ze toelating hebben.
Daarnaast nemen ze de bijbehorende groeistage op van beide vakdidactieken.
Studenten die optie B volgen, nemen de gekozen vakdidactiek op samen met de groeistage 1 én 2 van deze vakdidactiek. Daarnaast dienen zij ook 1 profileringsvak en een verdiepend keuzevak op te nemen. (zie verder)
Vakdidactiek Duits met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Duits
Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Engels
- Tom Smits
- Tim Berghmans
- Hans Ihmsen
- Nele Kempenaers
- Rozemarijn Maris
Vakdidactiek Frans met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Frans
Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Nederlands
Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Spaans
Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Nederlands niet thuistaal
Vakdidactiek PAV-MAVO met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek PAV/MAVO
- Jan T'Sas
- Maarten De Beucker
- Martine Mol
- Eva Verlinden
Vakdidactiek cultuurwetenschappen met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek cultuurwetenschappen
Groeistage Duits met supervisie
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
Groeistage Engels met supervisie
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Tom Smits
- Tim Berghmans
- Hans Ihmsen
- Nele Kempenaers
- Rozemarijn Maris
Groeistage Frans met supervisie
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage Nederlands met supervisie
- Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
Groeistage Spaans met supervisie
- Vakdidactiek Spaansmet oefenlessen
Groeistage 2 Duits met supervisie
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
Groeistage 2 Engels met supervisie
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Tom Smits
- Tim Berghmans
- Hans Ihmsen
- Nele Kempenaers
- Rozemarijn Maris
Groeistage 2 Frans met supervisie
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage 2 Spaans met supervisie
- Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
Groeistage 2 Nederlands met supervisie
- Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
Groeistage 2 Nederlands niet thuistaal met supervisie
- Vakdidactiek Nederlands niet thuistaal met oefenlessen
Groeistage 2 PAV/MAVO met supervisie
- Vakdidactiek PAV/MAVO met oefenlessen
- Jan T'Sas
- Maarten De Beucker
- Martine Mol
- Eva Verlinden
Groeistage 2 cultuurwetenschappen met supervisie
- Vakdidactiek cultuurwetenschappen met oefenlessen
Profilering
Studenten die optie A volgen, nemen enkel 'Onderwijsproject' op
Studenten die optie B volgen, kiezen Meer_talig onderwijs of Zorgzaam en inclusief onderwijs in combinatie met het overeenkomstige profileringsvak
Onderwijsproject
Profileringsproject: zorgzaam en inclusief onderwijs
- Profileringsvak Zorg en inclusief onderwijs
Profileringsproject Meer_talig onderwijs
- Profileringsvak Meer_talig onderwijs
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Meer_talig onderwijs
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Zorgzaam en inclusief onderwijs
Verdiepend keuzevak
Enkel studenten die optie B volgen, kiezen 1 vak uit onderstaande lijst
Leer- en denkprocessen
- Krachtige leeromgevingen = onderwijskunde 3
Leer- en denkprocessen
- Krachtige leeromgevingen = onderwijskunde 3
Leerlingenbegeleiding
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
Leerlingenbegeleiding
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
School in een superdiverse samenleving
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
School in een superdiverse samenleving
- Diversiteit en inclusie = onderwijskunde 2
Masterproef
24 studiepunten
Masterproef partim I: methodologische seminaries
Masterproef partim II: Scriptie
Masterproef partim III: Praktijktoepassing (1ste sem)
2021-2022
Nederlands
60 studiepunten
Nederlandse taalbeheersing
Verplicht opleidingsonderdeel 6 studiepunten
Nederlandse taalbeheersing: Schrijven en spreken in een veranderende maatschappij
Nederlandse cultuurkunde
Renaissanceliteratuur en - cultuur
Kapotte tijd: de Nederlandstalige literatuur en de Tweede Wereldoorlog
- Gwennie Debergh
- Kris Humbeeck
- Valerie Rousseau
Nederlandse taalkunde
Discours
Psycholinguïstiek
Spreken en horen
- Jolien Faes
- Steven Gillis
- Jo Verhoeven
Taalcontact en taaldynamiek
Taalverwerving
- Jolien Faes
- Steven Gillis
Zin en betekenis
Nederlandse literatuurwetenschap
Middelnederlandse ridderroman
Mystieke auteurs
Religieuze letterkunde van de middeleeuwen en de vroegmoderne tijd
De Nederlandstalige literatuur van vandaag
Component leraarschap
36 studiepunten
Onderwijskundige concepten 1
Nieuwe studenten volgen “onderwijskundige concepten 1A én 1B”, studenten die Leren en motiveren reeds opnamen vóór academiejaar 2020-2021 volgen “onderwijskundige concepten 1”.
Onderwijskunde 2: Leer- en leefomgevingen (1ste semester)
- Onderwijskunde 1: Leer- en gedragsprocessen
OF
-Leren en motiveren
Onderwijskunde 3:Onderwijstechnologie en innovatie
-Onderwijskunde 2: Leer- en leefomgevingen
OF
- Onderwijskundige concepten 1A
Onderwijskundige concepten 1 (S1 uitdovend traject)
- Leren en motiveren
Onderwijskundige concepten 1 (S2 uitdovend traject)
- Leren en motiveren
Onderwijskundige concepten 2
1 opleidingsonderdeel te kiezen uit
Onderwijskundige concepten 2 (S1 uitdovend traject)
- Onderwijskundige concepten 1
Onderwijskunde 4: School en maatschappij
- Onderwijskunde 3: Onderwijstechnologie en innovatie OF Onderwijskundige concepten 1B
-Groeistage OF profileringsstage in een secundaire school
Onderwijskundige concepten 2 (S2 uitdovend traject)
- Onderwijskundige concepten 1
Vakdidactiek taal 1
Opleidingsonderdeel taal te kiezen voortbouwend op de taal van de bachelor
Vakdidactiek Duits met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Duits
Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Engels
- Tom Smits
- Tim Berghmans
- Nele Kempenaers
- Rozemarijn Maris
Vakdidactiek Frans met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Frans
Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Nederlands
Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Spaans
Groeistage taal 1
Opleidingsonderdeel taal te kiezen voortbouwend op de taal van de bachelor
Groeistage Duits
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
Groeistage Engels
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Tom Smits
- Tim Berghmans
- Nele Kempenaers
- Rozemarijn Maris
Groeistage Frans
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage Nederlands
- Vakdidactiek Nederlands
Groeistage Spaans
- Vakdidactiek Spaans
Vakdidactiek X
Je kiest uit lijst hieronder een tweede vakdidactiek of een profileringsvak uit de lijst Profileringsvakken
Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Nederlands niet thuistaal
Vakdidactiek PAV-MAVO met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek PAV/MAVO
- Jan T'Sas
- Maarten De Beucker
- Martine Mol
- Eva Verlinden
Vakdidactiek cultuurwetenschappen met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek cultuurwetenschappen
Groeistage X
Je kiest een tweede groeistage overeenkomend met je tweede vakdidactiek. Als je voor een profileringsvak kiest in plaats van een tweede vakdidactiek, volg nog een groeistage 2 van je eerste vakdidactiek
Groeistage PAV-MAVO
- Vakdidactiek PAV-MAVO
- Jan T'Sas
- Maarten De Beucker
- Martine Mol
- Eva Verlinden
Groeistage Nederlands niet thuistaal
- Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal
Groeistage 2 cultuurwetenschappen
- Vakdidactiek cultuurwetenschappen met oefenlessen
Profileringsvakken
Indien je geen tweede vakdidactiek kiest, moet je een profileringsvak opnemen
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Meer_talig onderwijs
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Onderwijskundig ontwerpen
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Leerlingenbegleiding
Groeistage taal 2
Groeistage 2 Duits
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
Groeistage 2 Engels
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Tom Smits
- Tim Berghmans
- Nele Kempenaers
- Rozemarijn Maris
Groeistage 2 Frans
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage 2 Spaans
- Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
Groeistage 2 Nederlands
- Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
Groeistage 2 Nederlands niet-thuistaal
- Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal met oefenlessen
Profileringsstage
verplicht opleidingsonderdeel
Profileringsstage
Profileringsstage Meer_talig onderwijs
Profileringsstage Onderwijskundig ontwerp
Profileringsstage Leerlingenbegeleiding
Profileringsstage Wereldleraarschap
Masterproef
24 studiepunten
Masterproef partim I: methodologische seminaries
Masterproef partim II: Scriptie
Masterproef partim III: Praktijktoepassing (1ste sem)
2020-2021
Nederlands
60 studiepunten
Nederlandse taalbeheersing
Verplicht opleidingsonderdeel 6 studiepunten
Nederlandse taalbeheersing: Schrijven en spreken in een veranderende maatschappij
Nederlandse cultuurkunde
Een afbrokkelend Avondland? Het beeld van Europa in de Nederlandse literatuur
- Gwennie Debergh
Renaissanceliteratuur en - cultuur
Kapotte tijd: de Nederlandstalige literatuur en de Tweede Wereldoorlog
- Kris Humbeeck
- Valerie Rousseau
Nederlandse taalkunde
Discours
Psycholinguïstiek
Spreken en horen
- Jolien Faes
- Steven Gillis
- Jo Verhoeven
Taalcontact en taaldynamiek
Taalverwerving
- Jolien Faes
- Steven Gillis
Zin en betekenis
Nederlandse literatuurwetenschap
Middelnederlandse ridderroman
Mystieke auteurs
Religieuze letterkunde van de middeleeuwen en de vroegmoderne tijd
De Nederlandstalige literatuur van vandaag
Van schavot tot schouwburg: toneel in de Nederlanden van de 17de en de 18de eeuw
Component leraarschap
36 studiepunten
Onderwijskundige concepten 1
Nieuwe studenten volgen “onderwijskundige concepten 1A én 1B”, studenten die Leren en motiveren reeds opnamen vóór academiejaar 2020-2021 volgen “onderwijskundige concepten 1”.
Onderwijskundige concepten 1A
- Leren en motiveren
Onderwijskundige concepten 1B
- Onderwijskundige concepten 1A
Onderwijskundige concepten 1 (S1 uitdovend traject)
- Leren en motiveren
Onderwijskundige concepten 1 (S2 uitdovend traject)
- Leren en motiveren
Onderwijskundige concepten 2
1 opleidingsonderdeel te kiezen uit
Onderwijskundige concepten 2 (S1 uitdovend traject)
- Onderwijskundige concepten 1
Onderwijskundige concepten 2
Onderwijskundige concepten 2 (S2 uitdovend traject)
- Onderwijskundige concepten 1
Vakdidactiek taal 1
Opleidingsonderdeel taal te kiezen voortbouwend op de taal van de bachelor
Vakdidactiek Duits met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Duits
- Tom Smits
- Gorik Hageman
- Goedroen Olieslagers
- Marise Van Tendeloo
Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Engels
- Tim Berghmans
- Tom Smits
- Nele Kempenaers
- Rozemarijn Maris
Vakdidactiek Frans met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Frans
Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Nederlands
Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Spaans
Groeistage taal 1
Opleidingsonderdeel taal te kiezen voortbouwend op de taal van de bachelor
Groeistage Duits
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
- Tom Smits
- Gorik Hageman
- Goedroen Olieslagers
- Marise Van Tendeloo
Groeistage Engels
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Tom Smits
- Tim Berghmans
- Nele Kempenaers
- Rozemarijn Maris
Groeistage Frans
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage Nederlands
- Vakdidactiek Nederlands
Groeistage Spaans
- Vakdidactiek Spaans
Vakdidactiek X
Je kiest uit lijst hieronder een tweede vakdidactiek of een profileringsvak uit de lijst Profileringsvakken
Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek Nederlands niet thuistaal
- Jordi Casteleyn
- Hanane Dauwe
- Helga Van Loo
- Nele Van Mieghem
Vakdidactiek PAV-MAVO met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek PAV/MAVO
Vakdidactiek cultuurwetenschappen met oefenlessen
- Introductie vakdidactiek cultuurwetenschappen
Groeistage X
Je kiest een tweede groeistage overeenkomend met je tweede vakdidactiek. Als je voor een profileringsvak kiest in plaats van een tweede vakdidactiek, volg nog een groeistage 2 van je eerste vakdidactiek
Groeistage PAV-MAVO
- Vakdidactiek PAV-MAVO
Groeistage Nederlands niet thuistaal
- Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal
- Jordi Casteleyn
- Hanane Dauwe
- Helga Van Loo
- Nele Van Mieghem
Groeistage 2 cultuurwetenschappen
- Vakdidactiek cultuurwetenschappen met oefenlessen
Profileringsvakken
Indien je geen tweede vakdidactiek kiest, moet je een profileringsvak opnemen
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Meer_talig onderwijs
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Onderwijskundig ontwerpen
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Zorg
Groeistage taal 2
Groeistage 2 Duits
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
- Tom Smits
- Gorik Hageman
- Goedroen Olieslagers
- Marise Van Tendeloo
Groeistage 2 Engels
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Tom Smits
- Tim Berghmans
- Nele Kempenaers
- Rozemarijn Maris
Groeistage 2 Frans
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage 2 Spaans
- Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
Groeistage 2 Nederlands
- Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
Groeistage 2 Nederlands niet-thuistaal
- Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal met oefenlessen
- Jordi Casteleyn
- Hanane Dauwe
- Helga Van Loo
- Nele Van Mieghem
Profileringsstage
verplicht opleidingsonderdeel
Profileringsstage
Masterproef
24 studiepunten
Masterproef partim I: methodologische seminaries
Masterproef partim II: Scriptie
Masterproef partim III: Praktijktoepassing (1ste sem)
2019-2020
Nederlands
60 studiepunten
Nederlandse taalbeheersing
Verplicht opleidingsonderdeel 6 studiepunten
Nederlandse taalbeheersing: Schrijven en spreken in een veranderende maatschappij
Nederlandse cultuurkunde
Een afbrokkelend Avondland? Het beeld van Europa in de Nederlandse literatuur
- Gwennie Debergh
Renaissanceliteratuur en - cultuur
Kapotte tijd: de Nederlandstalige literatuur en de Tweede Wereldoorlog
- Kris Humbeeck
- Valerie Rousseau
Nederlandse taalkunde
Discours
Psycholinguïstiek
Spreken en horen
- Jolien Faes
- Steven Gillis
- Jo Verhoeven
Taalcontact en taaldynamiek
Taalverwerving
- Jolien Faes
- Steven Gillis
- Hanne Kloots
Zin en betekenis
Nederlandse literatuurwetenschap
Middelnederlandse ridderroman
Mystieke auteurs
Religieuze letterkunde van de middeleeuwen en de vroegmoderne tijd
De Nederlandstalige literatuur van vandaag
- Gwennie Debergh
- Valerie Rousseau
Van schavot tot schouwburg: toneel in de Nederlanden van de 17de tot de 20ste eeuw
Component leraarschap
36 studiepunten
Onderwijskundige concepten 1
1 opleidingsonderdeel te kiezen uit
Onderwijskundige concepten 1 (1ste sem. Stadscampus)
Onderwijskundige concepten 1 (2de sem. Stadscampus, verkort traject)
Onderwijskundige concepten 1 (1ste sem., Stadscampus, verkort traject)
Onderwijskundige concepten 2
1 opleidingsonderdeel te kiezen uit
Onderwijskundige concepten 2 (1ste sem. Stadscampus)
- Onderwijskundige concepten 1
Onderwijskundige concepten 2 (2de sem. Stascampus verkort traject)
- Onderwijskundige concepten 1
Onderwijskundige concepten 2 (2de sem., Stadscampus)
- Onderwijskundige concepten 1
Vakdidactiek taal 1
Opleidingsonderdeel taal te kiezen voortbouwend op de taal van de bachelor
Vakdidactiek Duits met oefenlessen
- Tom Smits
- Filip De Nys
Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Tim Berghmans
- Tom Smits
- Hanane Dauwe
- Nele Kempenaers
Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
Groeistage taal 1
Opleidingsonderdeel taal te kiezen voortbouwend op de taal van de bachelor
Groeistage Duits
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
- Tom Smits
- Filip De Nys
Groeistage Engels
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Tom Smits
- Tim Berghmans
- Nele Kempenaers
Groeistage Frans
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage Nederlands
- Vakdidactiek Nederlands
Groeistage Spaans
- Vakdidactiek Spaans
Vakdidactiek X
Je kiest uit lijst hieronder een tweede vakdidactiek of een profileringsvak uit de lijst Profileringsvakken
Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal met oefenlessen
- Jordi Casteleyn
- Hanane Dauwe
- Helga Van Loo
- Nele Van Mieghem
Vakdidactiek PAV-MAVO met oefenlessen
- Paul Janssenswillen
- Gytha Burman
- Maarten De Beucker
- Sally Van Agtmael
Groeistage X
Je kiest een tweede groeistage overeenkomend met je tweede vakdidactiek. Als je voor een profileringsvak kiest in plaats van een tweede vakdidactiek, volg nog een groeistage 2 van je eerste vakdidactiek
Groeistage PAV-MAVO
- Vakdidactiek PAV-MAVO
- Paul Janssenswillen
- Gytha Burman
- Maarten De Beucker
- Sally Van Agtmael
Groeistage Nederlands niet thuistaal
- Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal
- Jordi Casteleyn
- Helga Van Loo
- Nele Van Mieghem
Profileringsvakken
Indien je geen tweede vakdidactiek kiest, moet je een profileringsvak opnemen
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Meer (-) talig onderwijs
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Onderwijskundig ontwerpen
Profileringsvak met praktijkoefeningen: Zorg
Groeistage taal 2
Groeistage 2 Duits
- Vakdidactiek Duits met oefenlessen
- Tom Smits
- Filip De Nys
Groeistage 2 Engels
- Vakdidactiek Engels met oefenlessen
- Tom Smits
- Tim Berghmans
- Nele Kempenaers
Groeistage 2 Frans
- Vakdidactiek Frans met oefenlessen
Groeistage 2 Spaans
- Vakdidactiek Spaans met oefenlessen
Groeistage 2 Nederlands
- Vakdidactiek Nederlands met oefenlessen
Groeistage 2 Nederlands niet-thuistaal
- Vakdidactiek Nederlands niet-thuistaal met oefenlessen
- Jordi Casteleyn
- Helga Van Loo
- Nele Van Mieghem
Profileringsstage
verplicht opleidingsonderdeel
Profileringsstage
Masterproef
24 studiepunten
Masterproef partim I: methodologische seminaries
Masterproef partim II: Scriptie (18 studiepunten)
- - NNB
- Annick De Vylder
Masterproef partim III: Praktijktoepassing (1ste sem)
- - NNB
- Annick De Vylder