Hier kan je alle onderwijstips raadplegen die gepubliceerd werden voor het academiejaar 2018-2019.
- Doorstroom van kansengroepen in het hoger onderwijs (juli 2018)
- Begeleiden van studenten met autisme bij opdrachten (juni 2018)
- Zoveel mogelijk studenten activeren (mei 2018)
- Effectieve presentatie als lesondersteuning (april 2018)
- Ondersteunen van samenwerkingscompetenties (maart 2018)
- Activatiecultuur (februari 2018)
- Hoe studenten indelen bij groepswerk (januari 2018)
- Hoe omgaan met taalfouten van niet-moedertaalsprekers Nederlands? (december 2017)
- Doorstroom en diversiteit bij leerbedreigde studenten (november 2017)
- Rubrieken als begeleidings- en beoordelingsinstrument (september 2017)
- Naar betrouwbaar peer assessment (juni 2017)
- Feedback bij een stagebegeleiding (mei 2017)
- Formatief toetsen: Wat, waarom en hoe? (mei 2017)
- Hoe een screencast effectief en aangenaam maken? (april 2017)
- Hoe studenten voorbereid naar de les laten komen (maart 2017)
- Screening the screencast (februari 2017)
- Videocation: Weblectures en screencasts in uw onderwijs (januari 2017)
- Samen op weg naar duurzaam hoger onderwijs (december 2016)
- Werken aan academische taalvaardigheid doorheen de opleiding (november 2016)
- We want more...! Honors programma's (oktober 2016)
- Talige verwachtingen duidelijk maken bij academische schrijftaken (juni 2016)
- Duurzaam onderwijs in de praktijk (mei 2016)
- Beoordelen van een elektronisch discussieforum (mei 2016)
- Discussiëren 2.0: De elektronische discussiegroep (april 2016)
- Judge for yourself: juridische onderwijsvragen (maart 2016)
- Het onderwijsleergesprek (februari 2016)
- Omgaan met resultaten van studentenevaluaties (januari 2016)
- Plagiaat (januari 2016)
- Een schriftelijk werkstuk als toets (december 2015)
- Creativiteit stimuleren en beoordelen (november 2015)
- De one minute paper (oktober 2015)
- Zelfstudiepakketten (juni 2015)
- Beoordelen van een EVC-portfolio (juni 2015)
- Competentiegericht toetsen (mei 2015)
- Projectonderwijs in de praktijk (april 2015)
- De hink-stap-sprong om het leren van studenten te bevorderen in hoorcolleges (april 2015)
- Drie kwaliteitscriteria bij het opstellen van schriftelijke opdrachten (maart 2015)
- Flipped classroom (februari 2015)
- Vijf vragen en antwoorden bij competentiegericht onderwijs (januari 2015)
- Feedbackgesprek (januari 2015)
- Begeleiden en beoordelen van studenten met een functiebeperking (december 2014)
- Stemming (november 2014)
- Aandacht voor internationalisation@home (oktober 2014)
- Een grote studentengroep actief bij de les betrekken (september 2014)
- De WIG als instrument voor graduele competentieontwikkeling (mei 2014)
- Feedback geven in het Engels op schrijfopdrachten (april 2014)
- Evalueren van het eigen onderwijs via peerobservatie (februari 2014)
- Hoe studenten indelen bij groepswerk? (januari 2014)
- Ondersteunen van studenten met een functiebeperking (januari 2014)
- Survivaltips bij het evalueren (december 2013)
- Meet wat u moet meten (november 2013)
- Actief omgaan met feedback (oktober 2013)
- Peerassessment (september 2013)
- Feedback geven via Blackboard (januari 2013)
- Inrichten van practica (december 2012)
- Engels als onderwijstaal (november 2012)
- Laat studenten elkaar beoordelen (oktober 2011)
- Activeren in en met streaming video (november 2010)
- Uw examen objectief beoordelen (juni 2010)
- Het maken van mindmaps (juni 2010)
- Inleiding en afsluiting van een tekst (februari 2010)
- Een zelfreflectie schrijven en beoordelen adhv de zelfreflectiecyclus van Korthagen (september 2008)
- Uw leslokaal creatief gebruiken (2008)
- Toetsen via Blackboard. Zowel voor, na als tijdens het OO (2008)
- Coachen van studenten (2008)
- Onderbreek de video die u ter illustratie laat zien (2007)
- Het geven van feedback (2007)
- Goede afspraken als hoeksteen voor een discussieforum op Blackboard (2007)
- Stuur het leren met de toets (2007)