Thema Ontwerpen van een blended onderwijsleeromgeving

Hieronder vind je een korte samenvatting van wat er binnen dit thema aan bod komt en een overzicht van alle belangrijke data. 

Sinds enkele jaren hanteren we aan UAntwerpen volgende definitie van blended leren. “Blended leren is een doordachte en geïntegreerde combinatie van online en face-to-face werkvormen, leeractiviteiten en evaluatievormen, die afgestemd is op de leerdoelen en rekening houdt met de mogelijkheden van de leeromgeving. Hierbij gaan studenten actief aan de slag met de leerinhoud, zowel individueel als in interactie met elkaar en met de lesgever.” Prima, dat weten we nu. Maar wat betekent dat voor jouw onderwijs? En hoe creëer je een didactisch verantwoorde blended leeromgeving? Dat is precies wat we gaan ontdekken binnen dit thema.

  • Contactmoment: 13 september 2024, 10u - 11u30, Stadscampus
  • Deadline toepassingsopdracht: 8 oktober 2024

We organiseren het contactmoment volgens het principe van flipped classroom. Ter voorbereiding dien je een aantal screencasts door te nemen en een korte opdracht te maken (maximale geschatte studietijd: 1,5u). Deze screencasts bevatten belangrijke (achtergrond)informatie. Tijdens het contactmoment diepen we de thema's uit de screencasts verder uit en gaan we hier praktisch mee aan de slag. 

Meer concrete informatie, o.a. over de voorbereiding, ontvangen ingeschreven deelnemers minstens twee weken voorafgaand aan het contactmoment van de begeleiders van het thema.

Deelnemen aan dit thema?

Schrijf je hieronder in voor 2 september 2024.