Peerfeedback en –assessment verwijzen naar het proces waarbij studenten respectievelijk feedback geven op of een beoordeling geven van elkaars werk.

Welke voordelen zijn hieraan verbonden, zowel voor jou als lesgever als voor je studenten? Met welke valkuilen houd je best rekening? Hoe zet je studenten op weg om kwaliteitsvolle feedback te geven? Kunnen studenten wel een betrouwbare beoordeling geven aan elkaar? Op welke manier zijn de tools van Blackboard Ultra inzetbaar?
Wilde je graag een antwoord op deze vragen? Op zoek naar concrete do’s en don’ts? Dan kon je deelnemen aan onze lunchsessie op 24 januari 2024!


Tijdens deze sessie gingen we in op hoe peerfeedback en –assessment kunnen ingezet worden als werkvorm. We bekeken ook hoe peers een rol kunnen spelen bij de beoordeling. Daarnaast verkenden we enkele mogelijkheden die de tools in Blackboard Ultra ons bieden*.

*Deze lunchsessie was geen volledige demonstratie van de verschillende tools. Voor meer praktische richtlijnen verwijzen we graag door naar de opleidingen en handleidingen van e-campus.

Doelgroep

Lesgevers UAntwerpen uit alle opleidingen. 

Begeleiders

Joke Heyman & Jill Vandevenne (ECHO)

Walter Roosels (e-campus)

Praktisch

De lunchsessie vond plaats op 24 januari 2024, van 12u tot 14u op Campus Drie Eiken. 

Leermateriaal

Hand-outs

Opname (enkel beschikbaar voor personeel UAntwerpen, na inloggen)​