Welkom bij IPheSA, een initiatief van de Universiteit Antwerpen dat zich toelegt op het optimaliseren van vaardighedenonderwijs binnen diverse gezondheidszorgopleidingen zoals geneeskunde, revalidatiewetenschappen en kinesitherapie, verpleegkunde en vroedkunde, en epidemiologie. Ons doel is om de bestaande infrastructuur en didactische uitrusting te verbeteren, met een gestructureerde aanpak voor de aankoop, het uitlenen en het onderhoud van materiaal.
We verenigen vakinhoudelijke experts en trainers om de overgang naar interprofessioneel vaardighedenonderwijs te onderzoeken en toe te passen.
Daarnaast bouwen we aan een sterk netwerk met externe partners zoals hogescholen, zorgorganisaties, bedrijven en overheden, gericht op langdurige samenwerkingen.
IPheSA organiseert ook vaardighedenonderwijs voor externe zorgverleners en organisaties, met een focus op levenslang leren en certificering. Innovatie staat centraal in onze benadering; we passen de nieuwste onderwijstechnieken toe en ontwikkelen deze verder om het leerresultaat voor studenten te maximaliseren.