Vanaf academiejaar 2024-2025 biedt Linguapolis een nieuw, gratis initiatief aan: ACE (Academic English language support for UAntwerp students).

ACE helpt UAntwerpen-studenten om hun academische vaardigheden in het Engels te verbeteren. Aan de hand van praktische tips, voorbeelden en oefeningen leren ACE-studenten beter schrijven, presenteren, lezen en luisteren.

Internationale studenten kunnen deze ACE-workshops volgen om hun academische vaardigheden te verbeteren. Dit ACE-aanbod is vergelijkbaar met het aanbod van Monitoraat op Maat – academisch Nederlands (MoM), maar richt zich met het Engels als voertaal op de doelgroep van internationale studenten.

Daarnaast kunnen alle studenten ACE-taalworkshops volgen om aan hun Engelse woordenschat, grammatica en stijl te werken en zo de kwaliteit van hun academische teksten en presentaties te verbeteren. Alle studenten hebben ook toegang tot het ACE-zelfstudiepakket op Blackboard.