Bio sprekers

Prof. dr. Wouter Schelfhout heeft een rijke ervaring in het onderwijs als leerkracht, beleidsmedewerker, onderwijsinspecteur. Momenteel is hij als lerarenopleider verbonden aan Universiteit Antwerpen, waar hij praktijkonderzoek doet naar het optimaliseren van (digitale) onderwijsleerprocessen, school- en professionaliserings-beleid, schoolontwikkeling. Hij ondersteunt scholen vanuit GO ALL for learning®.  Hij is auteur van onder meer het boek “Team school. Leergemeenschappen creëren in onderwijs” (2019).

Pieter Sprangers is academisch werkzaam als wetenschappelijk onderzoeker en docent bij ondermeer Karel de Grote Hogeschool, Universiteit Antwerpen en IADE creative university. Verder werkt Pieter Sprangers als ondernemer bij ‘domo de refontiro’. Daar werkt hij als onderwijsdesigner, procesbegeleider en opleider in onder meer onderwijsorganisaties. Pieter heeft een rijke ervaring in het onderwijs als leraar, docent en directeur. Pieter is tenslotte (co-)auteur van diverse boeken waaronder “Team School”, “Edushock” en “Your guide to delight”.

Annemie Lybaert streeft vanuit passie voor onderwijs naar vakmanschap in veranderen; leren en ontwikkelen van mens en organisatie. Als schoolleider en procesbegeleider weet ze dat bij het ontwerpen van een reeks opbouwende interventies richting het vooropgestelde doel, je rekening moet houden met de wet van ‘de kleine stapjes’. Vandaag is ze verantwoordelijk voor strategie en innovatie in het Stedelijk Onderwijs Antwerpen en in haar rol als netwerkregisseur begeleidt ze complexe vraagstukken volgens de principes van Laloux, Hattie en Scharmer.

Koen Marichal draagt als expert, spreker en docent bij tot een eigentijdse invulling en ontwikkeling van leiderschap in organisaties. Hij is verbonden aan Antwerp Mangement School en gastdocent bij onder meer Tias en SIOO. Koen is  co-auteur van onder meer “De kleren van de leider” (2017), “Naar gedeeld leiderschap” (2018) en “Leading from the middle” (2020). Hij is ook bezieler van Stalla, een initiatief ter ondersteuning van schoolleiderschap in transitie.