Laureatenlijst
2019 | |
Haim Omer | Nieuwe Autoriteit |
Pedro De Bruyckere | Onderwijsmythen |
Cees van der Vleuten | Programmatische toetsing |
2018 | |
Stijn Sieckelinck | De school als laboratorium voor democratie |
Evelyn Wilson & Beverley Freedman | Growth Mindset |
2017 |
|
Kris Van den Brande |
Taalonderwijs in de 21e eeuw. Is iedereen nog mee? |
Rosan Bosch |
6 Design Principles |
Ferre Laevers |
Uitzicht op een hoopvolle toekomst in tijden van afnemend licht. Welk onderwijs hebben we nodig? |
2016 |
|
Katrien Struyven |
Binnenklasdifferentiatie |
David Mitchell |
Wat/Wie écht werkt |
Sabine Severiens |
Lesgeven in de superdiverse klas |
2015 |
|
Loui Lord Nelson |
Guest or member: Determining the status of your students |
Hilde Crevits |
|
Peter-Paul Verbeek |
Onderwijs en technologie |
Rob Martens |
Professionele leraren leren zelf |
2014 |
|
Mieke Van Houtte |
Hoog mikken en dan zakken. De consequenties van een hiërarchisch onderwijssysteem |
Nienke Moolenaar |
Groeien door te delen? De rol van sociale netwerken van onderwijsprofessionals in onderwijsvernieuwing |
Gert Biesta |
Goed onderwijs en de cultuur van het meten: naar een brede visie op onderwijskwaliteit |
2013 |
|
Jef Staes |
Het 2D-Onderwijs is dood. Lang leve het 3D-Onderwijs. |
Henk Schmidt |
Wat weten we over hoe mensen leren? |
Rob Poell |
Een kritische evaluatie van het concept 'werkplekleren' |
Keith Trigwell |
Understanding Learning and Teaching in Higher Education |
2012 |
|
Mien Segers |
Evalueren om te leren |
Piet Van Avermaet |
"100gr. diversiteitsbeleid aub? Mag het iets meer zijn?" |
Peter Van Petegem |
Leerbereidheid van leerlingen aanwakkeren |
Sugata Mitra |
The future of education and "Hole in the wall Project" |
2011 |
|
Dominique Sluijsmans |
Bewust, betrokken en bekwaam beoordelen |
Sjoerd Karsten |
Ontwikkelingen en dringende kwesties in het (grootstedelijk onderwijs) |
Maarten Van Steenkiste |
Moetivatie of motivatie? De leerkracht als motiverende coach |
2010 |
|
Jan Meyer |
Overcoming barriers to the development of student learning |
Remy Rikers |
Talentontwikkeling – Talent bestaat niet |
Marinka Kuijpers |
Van leerloopbanen tot loopbaanleren |
Neil Mercer |
Language and education: improving pupils skills in communicating, learning and reasoning |
2009 |
|
Jan Vermunt |
Professionalisering in het onderwijs: leren en laten leren |
Mike Bottery |
Sustainability in education |
Jozeph Kessels |
Leren in een kennissamenleving. Bedrijf en school als partners |
2008 |
|
Herman Herzberger |
Ruimte en leren |
Jane Goodall |
Reason for hope |
Sari-Lindblom-Ylänne |
Student learning in higher education |
Regina Mulder |
Onderwijs en bedrijf, partners en leren |
2007 |
|
Jan Blommaert |
Taal, de leeromgeving en de hoge lat: Bedenkingen bij taalbeleid en taalkennis. |
Andreas Schleicher |
OESO/Pisa – Where Immigrants Students succeed. |
Peter Karstanje |
Wat betekent de “nieuwe leerling” voor het onderwijs? |
2006 |
|
Roland Vandenberghe |
Realiseren van beleidsprojecten door scholen |
Michel Feutrie |
Identification, validation and recognition of non-formal and informal learning |
Paivi Tynjälä |
Perspectives into learning at the workplace |
Herman Baert |
Een levenlang leren in een veranderende arbeidsomgeving: partnership gevraagd. |
2005 |
|
Frank Vandebroucke |
Het Vlaamse onderwijs ook aan de top inzake gelijke kansen krijgen |
Ton Notten |
De brede school tussen onderwijsvernieling en onderwijsvernieuwing |
Rob Koper |
Het stimuleren van levenslange competentieontwikkeling |
Lennart Vriens |
Geweld pedagogisch bekeken |