Artikels in wetenschappelijke tijdschiften: preventie & interventie
Daneels, R., van Rooij, A., Koeman, J., & Van Looy, J. (2018). Een verkenning van stop- of cessatiegedrag bij adolescente en jongvolwassen spelers van online digitale games. Tijdschrift voor Communicatiewetenschappen, 46(2), 119-138.
Meeus, W., T’Sas, J., Van Ouytsel, J., & Driesen, A. (2016). Kritisch mediaonderwijs: Een gat in de markt. Pedagogiek: wetenschappelijk forum voor opvoeding, onderwijs en vorming, 36(1), 91-102.
Meeus, W., Van Ouytsel, J., Driesen, A., & T'Sas, J. (2014). Media Didactica : a media literacy reference framework for learners, teachers and teacher educators. MerzWissenschaft, 58(6), 41-49.
Van Ouytsel, J., Walrave, M., & Ponnet, K. (2014). How schools can help their students to strengthen their online reputations. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 87(4), 180-185.
Van Ouytsel, J., Meeus, W., Walrave, M., & Driesen, A. (2014). Kinderen en jongeren kritisch leren omgaan met reclame: het aanbod en de kwaliteit van reclameopvoedingspakketten. Pedagogiek: wetenschappelijk forum voor opvoeding, onderwijs en vorming, 34(2), 123-149.
Van Royen, K., Poels, K., & Vandebosch, H. (2016). Harmonizing Freedom and Protection: Adolescents’ Voices on Automatic Monitoring of Social Networking Sites. Children and Youth Services Review, 64, 35–41. doi: 10.1016/j.childyouth.2016.02.024
Van Royen, K., Poels, K., Vandebosch, H., & Adam, P. (2017). “Thinking before posting?” Reducing cyber harassment on social networking sites through a reflective message. Computers in Human Behavior, 66, 345–352. doi: 10.1016/j.chb.2016.09.040