MIOS medewerkers hebben onder meer meegewerkt aan educatieve filmpjes, gidsen, online artikels, lespakketten, boeken, adviezen, ... omtrent (het belang van) reclamewijsheid bij jongeren. Dit is een uitermate belangrijk thema gezien de digitalisering en de online wereld waarin jongeren veel tijd doorbrengen.
Jongeren, sociale media-advertenties & privacy
Slechts één op de vier jongeren beseft dat sociale netwerksites persoonlijke informatie doorspelen aan bedrijven. MIOS lanceerde ter gelegenheid van Safer Internet Day een filmpje om jongeren uit te leggen hoe ze die reclame kunnen herkennen, met de bedoeling dat ze in de toekomst meer stilstaan bij hun online gedrag.
Cookie consent
De UAntwerpen maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om b.v. YouTubefilmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies Door op 'Accepteer alle cookies' te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UAntwerpen Privacy statement