Via het online aanvraagformulier worden volgende gegevens gevraagd:

  • De volledige naam en datum van het congres, event, samenwerkingsverband of project.
  • De naam van de contactpersoon
  • Een logische en duidelijke structuur: voorbeelden van een sitestructuur
  • Een treffende foto of illustratie (geen logo!) om in de header te plaatsen. Dit liggend beeld in jpeg heeft minstens resolutie 4000 X 2000 px. Indien je zelf geen beeld ter beschikking hebt, kan je ook onze beeldbank raadplegen en foto’s rechtenvrij downloaden (vergeet niet aan te melden bovenaan rechts).
  • Indien je al teksten ter beschikking hebt, mag je die meteen meesturen.
  • De naam van de persoon die de website zal onderhouden, bij voorkeur een editor die vertrouwd is met het content management systeem en de richtlijnen rond webredactie.
  • Indien dit niet mogelijk is, kan er een nieuwe inhoudsverantwoordelijke gekozen worden. Voor elke website kunnen een 2-tal inhoudsverantwoordelijken aangesteld worden.
  • Een verkorte URL, bijv. www.uantwerpen.be/infodagen

Wat doen wij nadien voor jou:

  • De webredactie bouwt op basis van jouw input de website en zet die online. Jij kan als editor de verdere content op deze site toevoegen en updaten. ​
  • Als er een aparte domeinnaam beschikbaar is, zorgen we ervoor dat deze domeinnaam verwijst naar jouw website.

Timing publicatie

Het aanmaken van een website is klaar binnen de 5 werkdagen, maar daarna moeten de editors tijd hebben om alle teksten online te zetten. 

Na publicatie

Na publicatie van de website is het werk nog niet afgelopen. De website moet continu geüpdatet worden om relevant te blijven. 

Slotfase

  • Na afloop van het congres moet de informatie online aangepast worden: inschrijvingsformulieren en praktische informatie offline halen, foto's van het event of presentaties, rapporten ... online zetten.
  • Als je een site behoudt en niet meer update, zullen de informatie en het thema immers verouderd raken en niet langer relevant zijn voor de bezoekers van onze website. Het in stand houden van een website als een archief vereist bovendien voortdurende kosten en inspanningen voor hosting, back-ups, beveiliging en onderhoud. 
  • In plaats van een website als een archief te behouden (wat zeker geen best practice is), wordt het aanbevolen om belangrijke content te exporteren of eventueel content of screenshots extern van de site te bewaren. Een website die niet onderhouden wordt, zakt sowieso weg in de Google-ranking. In een volgende fase en na eventuele export van de content, kan de congreswebsite - die per definitie tijdelijk van aard zou moeten zijn - worden verwijderd. 

Contact

Voor alle congresvoorbereidingen, contacteer:
Congrescoördinator