Antwerp School of Education

Workshop STE(A)M-leerkrachten

Een gecertificeerde workshop in Portugal

fc4b2f40-16c2-4517-af24-576a73164556.jpg 7c771522-b387-48db-a9d6-970ba02d58de.jpg

Tijdens een 3-daagse workshop van 26 tot 28 februari 2025 in Porto, leer je samen met Portugese STE(A)M-leerkrachten onderzoeks- en designmethodes om inclusief en effectief projectmatig onderwijs te ontwerpen.

Tijdens de workshop in Porto:

  • krijg jij als eerste een activerende piloot workshop,
  • maak je kennis met verschillende tools uit designmethodes en hoe je deze effectief kan toepassen bij groepswerk,
  • werk je hands-on samen met andere STE(A)M-leerkrachten uit België en uit Portugal,
  • ontwikkel je STE(A)M projectideeën en ontvang je tips & tricks om in co-creatie met je leerlingen aan de slag te gaan rond actuele thema’s,
  • krijg je directe feedback en didactische tips van een team van lerarenopleiders, design experten en ervaren leerkrachten uit Vlaanderen en Portugal.

Na de workshop:

  • vragen we om de lessons learned van de workshop minstens 1x toe te passen in minstens één klas in maart-april 2025,
  • bezorg je ons en je mede-deelnemende leerkrachten feedback over je ervaringen in de klas.

De reis naar Porto en het hotel worden betaald door Erasmus+.

De projectinformatie is beschikbaar online in de projectfiche: The h.art of collaboration in STEAM projects (Secondary Education). 

Overtuigd? Stuur dan voor 15 december 2024 een bericht met je gegevens (leservaring, motivatie) aan Adriaan Herremans (adriaan.herremans@uantwerpen.be). 

Wij kijken er alvast naar uit om samen sterk STE(A)M onderwijs te ontwikkelen.

  • Prof. Adriaan Herremans (UAntwerpen – Antwerp School of Education)
  • Prof. Sarah Rohaert (UAntwerpen – Antwerp School of Education)
  • Inge Vandewalle (Sint-Martinusschool Overijse)

Leuk detail:  Sarah studeerde en werkte meerdere jaren in Porto en behaalde er ook de leerkrachtenopleiding. Na de workshop-uren neemt ze de deelnemende leerkrachten dan ook graag mee om Porto’s best hidden secrets te ontdekken.