Letteren en Wijsbegeerte

Leesgroep LeesMij / ReadMe

Boeken bespreken met doctorandi letterkunde

LeesMij

English page

Als een boek kon praten zou het zeggen "Lees mij!", maar dat kan niet zonder mond. Daarom hebben gepassioneerde onderzoekers en professionele boekenwurmen van de Universiteit Antwerpen besloten hun stem te geven aan een boek dat volgens hen gelezen wil worden.

LeesMij/ReadMe is een samenwerking tussen doctoraatsstudenten en boekhandel De Groene Waterman. De leesgroep startte in 2018, maar een wereldwijde pandemie zette het initiatief helaas in de ijskast. Er is echter nog steeds een groot aantal boeken dat gelezen wil worden. Daarom besloot Literandi, het collectief voor doctoraatsstudenten van het Departement Letterkunde, om dit project vanaf september nieuw leven in te blazen.

Het programma voor 2024-2025 omvat zeven sessies van twee uur, elk geleid door een doctoraatsstudent van de Universiteit Antwerpen. Aangezien de leesgroep tweetalig is, staan er zowel Engelstalige als Nederlandstalige boeken op het programma. Deelname is gratis, maar registratie is verplicht per sessie.

Sessies

• 21/09/2024: Jorge Luis Borges - The Aleph