Sociale Wetenschappen

Het Midden-Oosten bestuderen: kennis en (wan)hoop

Prof. Ludo Abicht - 20/12/2023

De Faculteit Sociale Wetenschappen en de Master Internationale Betrekkingen en Diplomatie vieren het afscheid van Ludo Abicht.

Op woensdag 20 december geeft Ludo Abicht zijn laatste les in de Master Internationale Betrekkingen en Diplomatie. Jarenlang doceerde hij het seminarie Midden-Oosten en nam hij studenten mee op studiereis naar Palestina en Israël. Om zijn afscheid van de Faculteit en opleiding te vieren, organiseren we een reflectie over de unieke bijdrage die Ludo Abicht leverde aan de kennis over het Midden-Oosten in Antwerpen en Vlaanderen waarbij we ons in het licht van het aanhoudende en bijzonder intense geweld ook buigen over de vraag of kennis een bron van hoop dan wel wanhoop vormt.

Het Midden-Oosten bestuderen: kennis en (wan)hoop

14:30 – 14:40     Verwelkoming en inleiding

14:40 – 15:30     Initiële reflecties van Brigitte Herremans, Leen Verstraelen, Tom Sauer en Petra Meier

15:30 – 15:40     Een korte reactie van Ludo

15:40 – 16:00     Reacties en vragen van het publiek

16:00 – 17:00     Receptie

Het evenement vindt plaats in lokaal M.107 (De Meerminne, Sint Jacobstraat 2, 2000 Antwerpen)

Iedereen is welkom. Registratie is verplicht.