Onderzoeksgroep

Dienstverlening m.b.t. de evaluatie van het FAITH project. 01/07/2023 - 30/09/2024

Abstract

De regering van Ethiopië heeft beslist om het hoger Onderwijs te differentiëren. Van de 44 universiteiten zijn er 15 universiteiten geselecteerd als universiteiten in de toegepaste wetenschappen (UAS). Vermits Ethiopië geen ervaring heeft met UAS, heeft men met het FAITH-project Europese partners gecontacteerd die interesse hebben om samen te werken met het Ethiopisch ministerie van Onderwijs om een kader uit te bouwen. De globale doelstelling van het project is om bij te dragen tot regionale economische en de sociale ontwikkeling en de inzetbaarheid van afgestudeerden te verhogen. The concrete doelstellingen van het FAITH-project zijn: ● Ethio-Europese samenwerking opzetten; ● aanbieden van gereedschappen op basis van de ervaring in Europa, aangepast aan de Ethiopische context; ● conceptualiseren van geteste en geoptimaliseerde toolboxen; ● opzetten van een gemeenschap van peer learning via een opleidingsinstituut om de kennis en expertise te verankeren. De projectactiviteiten zijn opgedeeld in 8 werkpakketten. Eén daarvan is kwaliteitsmanagement van het project. Het bestaat uit activiteiten die verband houden met kwaliteitsborging, kwaliteitscontrole, acceptatie van resultaten, enz. Een externe evaluator (EE) evalueert de uitvoering van het kwaliteitsplan en het gebruik van verschillende kwaliteitsinstrumenten. De EE adviseert de kwaliteitsmanager en de projectmanager, formuleert verbetersuggesties en deelt ervaringen uit andere projecten. De Universiteit Antwerpen is verantwoordelijk voor de taak van de Externe Evaluator.

Onderzoeker(s)

Onderzoeksgroep(en)

    Project type(s)

    • Onderzoeksproject

    Onderwijs en training voor "Automation 4.0" in Thailand (ETAT) 15/11/2019 - 14/11/2023

    Abstract

    In het ETAT-project zal de ervaring die is opgedaan met het TATU (TEMPUS) -project worden gebruikt. De betrokkenheid en ervaring van leidinggevende Europese universiteiten en bedrijven op het gebied van industriële automatisering in het Industrie 4.0-tijdperk zal bijdragen tot de ontwikkeling van nieuwe leermogelijkheden, instructiemateriaal en slimme laboratoria. Deze zullen rechtstreeks verband houden met de regionale eisen van de EEG inzake werkgelegenheid in Thailand. Dit project zal de training en opleiding van toekomstige Thaise trainers mogelijk maken, gebruik makend van niet-klassieke lesmethoden zoals "leren door te doen", op afstand en mobiel lesgeven. De training en opleiding heeft uiteindelijk als doelgroep automatiseringsingenieurs, onderhoudsmonteurs, procesmedewerkers en studenten.

    Onderzoeker(s)

    Onderzoeksgroep(en)

      Project type(s)

      • Onderzoeksproject
      • Onderwijsproject