Le rôle des interférences chez les apprenants traducteurs : une recherche-action sur le développement de la compétence en traduction à vue « retour » néerlandais-français

Bron
Synergies Europe - ISSN 1951-6088-19 (2024) p. 137-169
Auteur(s)

Acquiring sociolinguistic competence : a longitudinal study into developing sensitivity to linguistic (in)formality in specialized L2 English

Bron
Trans-kom: Zeitschrift für Translationswissenschaft und Fachkommunikation - ISSN 1867-4844-17:2 (2024) p. 236-255

Measuring translation revision competence and post-editing competence in translation trainees : methodological issues

Bron
Perspectives : studies in translatology - ISSN 0907-676X-32:2 (2024) p. 177-191

Subtitles for access to education : the impact of subtitles, subtitle language and linguistic proficiency on cognitive load, comprehension, reading and processing in different styles of asynchronous, online university lectures

Bron
Antwerp, University of Antwerp & Macquarie University, 2023,ix, 197, L p.
Auteur(s)