Onderzoeksgroep
De ontwikkeling en implementering van opleidingen over 'Open Science' en Open Innovatie voor jonge onderzoekers (DIOSI)
Abstract
Het DIOSI project omvat een volledig concept rond de doctoraatsopleiding, gaande van de ontwikkeling van een nieuw gezamenlijk doctoraatsmodel, over het voorzien van opleidingen in 'Open Science' en Open Innovatie en Ondernemerschap, tot het ontwikkelen van een raamwerk voor impactmeting en 'graduate tracking'. De DIOSI partners hebben sterke samenwerkingsbanden, zij bestaan namelijk uit de YUFE-universiteiten (Young Universities for the Future of Europe) en een bedrijfspartner InnoEXC GMBH. Met dit project, wensen de partners een impuls te geven aan zowel hun opleidingen voor jonge onderzoekers als de carrières van hun afgestudeerde doctores.Onderzoeker(s)
- Promotor: Kersschot Margaux
- Co-promotor: Spooren Pieter
Onderzoeksgroep(en)
Project type(s)
- Onderzoeksproject
Creating Postgraduate Collaborations
Abstract
Het project beoogt de onderzoekscapaciteit van de verschillende partners in het consortium te versterken door: 1) het stimuleren van rijke onderzoeksomgevingen 2) het versterken van de competenties van academici wat betreft de supervisie van onderzoek (o.m. door het aanbieden van opleidingen op maat)Onderzoeker(s)
- Promotor: Spooren Pieter
- Co-promotor: Engels Tim
Onderzoeksgroep(en)
Project website
Project type(s)
- Onderwijsproject
- Onderzoeksproject
Joint programmes at doctorate level in a European university network: linking education and research towards the European Education Area (LINK EDU-RES)
Abstract
Dit project focust op de internationalisering van doctoraatsopleidingen en de installatie van collaboratieve en interactieve kaders om dit te realiseren. Het hoofddoel is om mogelijkheden te creëren voor gemeenschappelijke doctoraatsprogramma's in het YERUN-netwerk van jonge, onderzoeksintensieve universiteiten.Onderzoeker(s)
- Promotor: Spooren Pieter
Onderzoeksgroep(en)
Project website
Project type(s)
- Onderwijsproject
Ontwikkeling en validering van een vragenlijst voor programma-evaluaties door studenten.
Abstract
Het project betreft een mixed-method studie naar de validiteit en betrouwbaarheid van een instrument voor de evaluatie van opleidingsprogramma's door studenten in het hoger onderwijs, meer bepaald de Thomas More Hogeschool. In een eerste fase wordt samen met alle stakeholders (opleidingsverantwoordelijken, lectoren en studenten) een testinstrument ontwikkeld. Vervolgens zal worden nagegaan of dit testinstrument voldoet aan een aantal wetenschappelijke criteria. Daarvoor zullen verschillende validerings- en betrouwbaarheidstoetsen worden uitgevoerd op data die in deze tweede fase met dit instrument werden verzameld. Op deze wijze kan het testinstrument verder worden verfijnd en afgewerkt.Onderzoeker(s)
- Promotor: Spooren Pieter
Onderzoeksgroep(en)
Project type(s)
- Onderzoeksproject