Onderzoeksgroep
Expertise
Dr. Ren, een veelbelovende jonge onderzoeker, behaalde onlangs zijn PhD in april 2024 aan de TU Delft en is momenteel postdoc. Zijn doctoraal- en postdoctoraal onderzoek hebben hem de kennis en vaardigheden gegeven die nodig zijn voor een vaste academische positie en om een gerenommeerd wetenschapper te worden in materiaalkunde, chemische karakterisering, moleculaire simulatie en mechanische beoordeling. Tijdens zijn PhD richtte hij zich op de verjongingsevaluatie van gerecycled asfaltbindmiddel met behulp van multischaalmethoden, inclusief vermoeidheids- en verouderingsaspecten. Ondanks zijn vroege carrièrefase heeft hij 53 tijdschriftartikelen gepubliceerd (25 artikelen als eerste auteur) in tijdschriften met een hoge impact (bijv. International Journal of Fatigue, Materials & Design) en 7 internationale conferentieartikelen, met >1600 citaties en een h-index van 24. Zijn expertise in mechanische karakterisering en moleculaire simulaties van verjongde bindmiddelen is zeer relevant voor dit project. Zijn professionele ervaring en vaardigheden positioneren hem goed om de vermoeidheids- en duurzaamheidsproblemen op verschillende schaalniveaus aan te pakken. Zijn vaardigheden gaan verder dan onderzoek en omvatten leiderschap en supervisie (begeleid 2 PhD en 2 MSc thesis), projectmanagement (KPE Project) en timemanagementvaardigheden. Als gevolg van zijn onderzoeksrol in de wetenschappelijke gemeenschap is hij uitgenodigd om als reviewer op te treden voor meer dan 100 artikelen in 18 tijdschriften en internationale voorstellen. Hij is lid van wereldwijde academische verenigingen (bijv. ACS, ACSE, RILEM) en organiseerde twee speciale uitgaven als co-editor. Hij droeg bij aan de organisatie van een internationale conferentie (iFRAE2021) en meerdere workshops (KPE-CEAB2022, RILEM Cluster F2024).
Multiscale Onderzoek naar de Cohesie/Adhesie Herstel Efficiëntie en Mechanisme van Duurzaam Bio-geregenereerd Bitumen (BORBs).
Abstract
In Europa is momenteel meer dan 90% van de Europese wegen geasfalteerd, en duurzaamheid is een belangrijk motief voor het recyclen van oud asfalt (RA). Rejuvenatietechnologie is ontwikkeld voor een volledig recyclebaar asfalt door verjongingsmiddelen toe te voegen en de chemo-rheologische eigenschappen van verouderd bitumen te herstellen. Desondanks bevindt het onderzoek naar bio-verjongingsmiddelen zich nog in de beginfase, met beperkt onderzoek dat zich richt op de grondbeginselen achter het verjongingsmechanisme. Dit project heeft als doel een bottom-up multiscale evaluatiekader te ontwikkelen voor het beoordelen van de cohesie/hechtingsprestaties van bio-verjongd bitumen (BORBs). Het omvat chemische technieken en nano-mechanica om chemische en nanoschaal cohesieve/hechtende eigenschappen van BORBs te detecteren, rekening houdend met het type bio-verjongingsmiddel, het type verouderd bitumen en omgevingsfactoren. Daarna worden moleculaire dynamica (MD) simulaties uitgevoerd om moleculaire-schaal debonding-gedragingen van BORBs te voorspellen. Ten slotte worden de MD-simulatie-uitvoer verbonden met macroscopische mechanische resultaten, als invoerparameters voor micromechanische modellering. Kortom, dit werk zal een trans-schaal prestatie-evaluatieschema voorstellen voor BORBs, wat de ontwikkeling van effectieve bio-verjongingsmiddel formuleringen vergemakkelijkt met hoge verjongingsefficiëntie op zowel het gebied van cohesie als hechting.Onderzoeker(s)
- Promotor: Van den bergh Wim
- Mandaathouder: Ren Shisong
Onderzoeksgroep(en)
Project type(s)
- Onderzoeksproject