Onderzoeksgroep
Expertise
Ik ben gespecialiseerd in kwalitatief onderzoek naar culturele en historische aspecten binnen de wisselwerking tussen sport, media en de maatschappij. Daarbij kijk ik met een kritische blik naar hoe duurzaamheid zich binnen deze wisselwerking manifesteert, i.e. raakvlakken en breekpunten. Hierbij focus ik vooral op mediarepresentaties van (1) sociale duurzaamheid: sociale (on)rechtvaardigheid met betrekking tot gender, ras, etniciteit en handicap in sport en (2) milieuduurzaamheid: CSR, green marketing, greenwashing en celebrity activisme in sport. De primaire onderzoeksfocus met betrekking tot bovenstaande concepten ligt bij mediatisering van motorsport en veranderende rol die motorsport binnen de maatschappij zoekt in te nemen. Verder richt mijn onderzoek zich zowel op nationale media én op internationale media, alsook op een ruime waaier aan sport(evenementen) inclusief mega-events zoals de Olympische Spelen. Verdere expertise: kwalitatieve inhoudsanalyses (framing analyse, discoursanalyse, narratieve analyse, thematische analyse, etc.), etnografisch onderzoek, semi-gestructureerde interviews, focus groepen, historiografisch onderzoek