De derde pijler van het project bestond uit een delphi-studie naar de randvoorwaarden voor effectief CLIL-onderwijs (Onderzoekslijn 3). Om blokkerende en succesfactoren voor effectieve implementatie verder te identificeren, met ruimte voor een systemische invalshoek en waarin meerdere actoren met elkaar in dialoog gaan, werd kwalitatief onderzoek uitgevoerd bij een selectie van stakeholders uit CLIL-scholen en scholen zonder (lopend) CLIL-aanbod.
Binnen deze twee types van scholen werden drie verschillende expertgroepen in het onderzoek betrokken, namelijk CLIL-leraren, parallel opererende leraren (taalleraren in de groep van de CLIL-scholen en zaakvakleraren in de groep van de niet-CLIL-scholen) en directies. De deelnemers uit deze in totaal zes groepen kijken vanuit hun eigen achtergrond en ervaringen naar de kernelementen en de randvoorwaarden voor succesvolle implementatie, waardoor input vanuit verschillende invalshoeken gegarandeerd is.
Lees het resultaat hier (wordt aangevuld na vrijgave door de opdrachtgever).