Het project werd uitgevoerd door een consortium van twee partners:

  1. Universiteit Antwerpen (Antwerp School of Education, Onderzoeksgroep Didactica)
  2. AP Hogeschool.

Het complementaire promotorenteam bestond uit de volgende vier leden: prof. dr. Jordi Casteleyn, prof. dr. Mathea Simons, prof. dr. Tom Smits en prof. dr. Ellen Vandervieren  (Universiteit Antwerpen). Het project werd onder het vakkundige coördinatorschap van prof. dr. Mathea Simons in goede banen geleid. Daar waar de promotoren Casteleyn, Simons en Smits garant staan voor de inhoudelijke expertise, superviseerde promotor Vandervieren de methodologische kwaliteit.

De vier promotoren maken deel uit van dezelfde onderzoeksgroep Didactica aan de Antwerp School of Education, en werken frequent samen voor onderzoeksprojecten (bijv. O&O-projecten, OBPWO). Collega’s Casteleyn, Simons en Smits superviseerden reeds twee succesvolle onderzoeksprojecten voor Departement Onderwijs van de Vlaamse Overheid die ook een belangrijke valorisatiecomponent kenden, namelijk Effectief leesonderwijs in het basis- en secundair onderwijs in Vlaanderen (2023 – www.lesinlezen.be) en Taaltrajecten (2022 – www.taaltrajecten.be). Promotor Vandervieren superviseert momenteel samen met Provinciaal Onderwijs Vlaanderen het nascholingsproject ‘B+: bestemming bereikt bij wiskundeleraren in de B-stroom', eveneens voor Departement Onderwijs van de Vlaamse Overheid.

De vier promotoren werken ook regelmatig samen voor nascholingen en professionaliseringsinitiatieven (bijv. organisatie studiedag Focus op taal (2022), studiedag Leesonderwijs werkt (2024), Internationaal congres Language Education and Emotions (2018) en publicaties. 

Zij stuurden een vierkoppig onderzoeksteam aan:

  • Laura Mattys (Universiteit Antwerpen)
  • Ellen De Bruyne (AP Hogeschool)
  • Eva Faes (AP Hogeschool)
  • Mien Morren (Universiteit Antwerpen)