​In onze downloadbare logopakketten vind je verschillende bestandstypes (PNG, JPG, EPS, SVG), kleuropties (RGB, CMYK, WHITE) en positieve en negatieve logo’s. Wanneer gebruik je welk logo?

EPS, PNG, JPG en SVG

EPS

Dit bestandstype is vectorieel. Dat wil zeggen dat je het zoveel als je wil kan vergroten, zonder kwaliteitsverlies. EPS-bestanden worden gebruikt in grafische programma’s, zoals Adobe Photoshop, InDesign en Illustrator. Wanneer je samenwerkt met externe grafische partners, bezorg je hen dit bestandstype.

PNG

Dit is het meest gebruikte bestandstype en kan in bijna alle programma’s (Microsoft Word, PowerPoint ...) geïmporteerd worden. Een PNG-bestand kan je ook transparant gebruiken. Let op: het logo bestaat uit pixels. Vergroot het niet te veel, want dat kan voor kwaliteitsverlies zorgen.

JPG

Dit bestandstype kan je ook in de meeste programma’s importeren, maar hier is transparantie niet mogelijk. JPG-bestanden worden vaak gebruikt voor websites.

SVG

Dit bestandstype is vectorieel en gecodeerd, en kan gebruikt worden in Adobe Illustrator. Daarnaast kan het ook in een website verwerkt worden. Ook dit logo kan je vergroten zonder kwaliteitsverlies.

CMYK, RGB, Pantone,...

CMYK

Cyan, Magenta, Yellow, Black. Dit bestand gebruik je specifiek voor drukwerk in vier kleuren (quadri), offset en digitaal.

RGB

Red, Green, Blue. Geschikt voor wanneer het logo bijvoorbeeld op schermen te zien is.

PANTONE

Deze logo’s bieden we niet meer standaard aan (Adobe ondersteunt Pantone niet meer). Ze worden gebruikt voor drukwerk in één of twee kleuren. Je kan ze wel aanvragen.

Negatief logo

Als het woord ‘NEG’ bij het bestandstype vermeld staat, betekent dit dat de tekst wit is gemaakt, maar het vierkant met de afgeronde hoeken en de kleurstreepjes in kleur blijven staan. Gebruik bij voorkeur dit logo in plaats van het volledig witte logo. Dit logo staat dichter bij het originele logo vanwege het rood en is dus beter herkenbaar.

WHITE

Wit logo met transparante achtergrond. Dit logo kan je gebruiken op een foto of gekleurde achtergrond. Het witte logo is vooral te gebruiken in partnerships. De voorkeur gaat uit naar het 'negatieve' logo.