Nathalie Dens is gewoon hoogleraar Marketing. Ze doceert Marketingbeleid en Consumer Behaviour. Haar onderzoek is toegepast op verschillende vormen van (marketing)communicatie, zowel online als offline. Ze is promotor van verschillende projecten over persuasieve communicatie, communicatie over co-creatie, reclame op sociale netwerk sites en online reviews.
Karolien Poels is hoogleraar Strategische Communicatie en Persuasieve Technologie aan het departement Communicatiewetenschappen en lid van de onderzoeksgroep MIOS (Media & ICT in Organisaties & Samenleving). Momenteel is zij voorzitter van het departement Communicatiewetenschappen (2018-2021). Zij is gepromoveerd in de Sociale Wetenschappen (Universiteit Gent, 2007) en werkte als postdoctoraal onderzoeker aan de Technische Universiteit Eindhoven (2007-2009).
Heidi Vandebosch (Ph.D.) is professor aan het departement Communicatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen (België). Ze doet sinds 2005 onderzoek naar cyberpesten (prevalentie, profielen van pesters en slachtoffers, impact, evidence-based interventies, de rol van scholen, politie en nieuwsmedia). Zij was lid van het beheerscomité van COST-actie IS0801 "Cyberpesten: omgaan met negatief en versterken van positief gebruik van nieuwe technologieën, in relaties in onderwijsomgevingen".
Maarten Weyn behaalde zijn doctoraat in de Wetenschappen-Informatica op het onderwerp van Opportunistische Naadloze Localization bij Universiteit Antwerpen, België. Hij is hoogleraar aan de Universiteit Antwerpen, op dit moment geeft hij les in het 3e jaar bachelor Mobile Communication en Telecommunication en in de master Communication Systems en Internet of Things: Low Power Embedded Communicaton in het Departement Toegepaste Wetenschappen: Elektronica - ICT en in het postgaduaat Internet of Things het vak Context Aware Wireless Embedded Systems. Hij is tevens verantwoordelijk voor het Ambient Environments team project van het postgraduaat innovatief ondernemen van de Vlaamse universiteiten.
Steven Latré is professor aan de Universiteit Antwerpen en directeur van het onderzoekscentrum imec, België. Hij leidt de onderzoeksgroep IDLab Antwerpen (100+ leden), die toegepast en fundamenteel onderzoek verricht op het gebied van communicatienetwerken en gedistribueerde intelligentie. Zijn persoonlijke onderzoeksinteresses situeren zich in het domein van low-power machine learning en de toepassing ervan op draadloze netwerkoptimalisatie.
Clara Alida Cutello is een postdoctoraal onderzoeker bij het departement Marketing. Zij is geïnteresseerd in de gebieden van de toegepaste psychologie, sociale psychologie, gezondheidspsychologie en hun klinische en industriële toepassingen voor de gezondheidszorg. Ze heeft een grote interesse in hoe gedragsveranderingstechnieken kunnen worden toegepast om de gezondheid, veiligheid en veerkracht van jongeren te verbeteren. Verdere interesse gaat uit naar de toepassing van gedragseconomie en menselijke factoren in de gezondheidspsychologie en het bestuderen van de persoonlijkheids- en sociale factoren die mensen motiveren om risicogedrag te vertonen.
Michelle Symons is doctoraatsstudent binnen het departement Communicatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen. Als doctoraatsstudent maakt ze deel uit van de onderzoeksgroep Media & ICT in Organisaties en Samenleving (MIOS). Haar onderzoek richt zich op het stimuleren van mensen tot gezonder beweeggedrag. Meer specifiek kijkt zij naar boodschappen die kunnen helpen bij adaptieve interventies die trachten het gedrag te veranderen door middel van smartphone applicaties en wearable technologie. Zij behaalde in 2018 haar masterdiploma in de Communicatiewetenschappen aan de Universiteit Antwerpen, met als specialisatie Strategische Communicatie.
Mohammad Hasan Rahmani is doctoraatsstudent binnen het departement Elektronica & ICT en maakt deel uit van de onderzoeksgroep IDLab. Zijn onderzoek richt zich op Wireless Embedded Systems.
De UAntwerpen maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om b.v. YouTubefilmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies Door op 'Accepteer alle cookies' te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UAntwerpen Privacy statement