Global Engagement calls

De Universiteit Antwerpen moedigt, in lijn met haar filosofie van actief pluralisme, haar studenten en medewerkers aan om evenementen te organiseren die tot doel hebben de UAntwerpen-gemeenschap te sensibiliseren, inspireren, informeren en opleiden met betrekking tot Globaal Engagement, dialoog, inclusie en het bevorderen van wereldwijd burgerschap.

Wij moedigen voorstellen aan die de kloof tussen verschillende perspectieven en wereldbeelden overbruggen en die oprecht debat, kritisch-constructieve discussie en dialoog bevorderen. Zie “Initiatieven” voor een aantal voorbeelden.

Het Global Minds-project voorziet verschillende financieringsmogelijkheden voor studenten en personeel en ondersteunt diverse initiatieven op de campussen van UAntwerpen.

VLIRUOS calls

VLIRUOS heeft Palestina op de lijst gezet van landen waarmee een academische samenwerking mag worden aangegaan. Dit biedt de mogelijkheid voor projecten in het kader van SI/TEAM/ITP/ICP Connect/IUC.