Studieprogramma van de afstudeerrichting strategische communicatie
(uitdovend vanaf 2024-2025)
De studiepunten (sp) geven je een goed beeld van de tijd die je zal besteden aan je opleiding en aan elk opleidingsonderdeel. Per studiepunt moet je rekenen op 25 tot 30 uren studeren, lessen volgen en examens afleggen.
2024-2025
Modeltraject
Algemene stam
De vakken uit de algemene stam zijn verplicht te volgen - 6 studiepunten
Hedendaagse stromingen in communicatiewetenschappen
Keuzeopleidingsonderdelen
De student kiest voor een totaal van 27 studiepunten keuzeopleidingsonderdelen waarvan minimum 15 studiepunten uit onderstaande lijst, maximum 6 studiepunten uit het aanbod Meertalige professionele Communicatie (beperkte lijst) en maximum 6 studiepunten uit andere masteropleidingsonderdelen van de faculteit FSW. De seminaries van andere masteropleidingen en vakken uit andere interfacultaire masters komen hiervoor niet in aanmerking.
De stage kan opgenomen worden indien een student nog max. 6 studiepunten moet afronden in zijn vooropleiding. Studenten die de stage wensen op te nemen in combinatie met hun vooropleiding, zullen een gemotiveerd voorstel moeten indienen bij de stagecoördinatoren. Op het Studentenportaal kan je hierover de nodige informatie vinden.
Overheids- en social profitcommunicatie
Gezondheidscommunicatie
Internal Communication
Consumer Psychology
Persuasive Technologies
Keuzeopleidingsonderdelen te kiezen voor max. 6 studiepunten uit de beperkte lijst Meertalige professionele communicatie. Voor de bedrijfscommunicatie in een vreemde taal dient een voorafgaande taaltest afgelegd te worden. Voor meer informatie: mpc@uantwerpen.be .
Professional Communication
Communication professionnelle
Professionelle Kommunikation
Comunicación profesional
Onderhandelen (sem 1)
(Dit geldt niet vr masterstudenten CommunicatieWE/VeiligheidsWE/Prof. communicatie.)
Community service learning
Seminarie
1 seminarie te kiezen uit de lijst - 6 studiepunten Het seminarie kan opgenomen worden indien een student nog max. 6 studiepunten moet afronden in zijn vooropleiding. De inschrijving voor het seminarie gebeurt via een apart webformulier. De betreffende informatie hierover zal terug te vinden zijn op het Studentenportaal. Na deze inschrijvingsprocedure zal de studentenadministratie het geselecteerde seminarie aan je vakkenpakket toevoegen. Studenten worden uitsluitend toegewezen aan een seminarie op basis van het keuzesysteem in het éérste semester. Studenten kunnen het seminarie niet opnemen in hun studieprogramma in het tweede semester als zij geen voorkeur hebben ingediend via het keuzesysteem.
Seminarie Interpersoonlijke Communicatie
Seminarie Webcommunicatie
Seminarie Strategische Consulting
Masterproef
21 studiepunten
Masterproef Communicatiewetenschappen - Strategische Communicatie
- - NNB
2023-2024
Modeltraject
Algemene stam
De vakken uit de algemene stam zijn verplicht te volgen - 6 studiepunten
Hedendaagse stromingen in communicatiewetenschappen
Keuzeopleidingsonderdelen
De student kiest voor een totaal van 27 studiepunten keuzeopleidingsonderdelen waarvan minimum 15 studiepunten uit onderstaande lijst, maximum 6 studiepunten uit het aanbod Meertalige professionele Communicatie (beperkte lijst) en maximum 6 studiepunten uit andere masteropleidingsonderdelen van de faculteit FSW. De seminaries van andere masteropleidingen en vakken uit andere interfacultaire masters komen hiervoor niet in aanmerking.
De stage kan opgenomen worden indien een student nog max. 6 studiepunten moet afronden in zijn vooropleiding. Studenten die de stage wensen op te nemen in combinatie met hun vooropleiding, zullen een gemotiveerd voorstel moeten indienen bij de stagecoördinatoren. Op het Studentenportaal kan je hierover de nodige informatie vinden.
Overheids- en social profitcommunicatie
Direct marketing en e-marketing
Effectiviteitsonderzoek strategische communicatie
Gezondheidscommunicatie
Stage optie strategische communicatie
Internal Communication
- Aurélie De Waele
Consumer Psychology
Persuasive Technologies
- Laura Herrewijn
- Karolien Poels
Keuzeopleidingsonderdelen te kiezen voor max. 6 studiepunten uit de beperkte lijst Meertalige professionele communicatie. Voor de bedrijfscommunicatie in een vreemde taal dient een voorafgaande taaltest afgelegd te worden. Voor meer informatie: mpc@uantwerpen.be .
Professional Communication
Communication professionnelle
Professionelle Kommunikation
Comunicación profesional
Onderhandelen 1
(Dit geldt niet vr masterstudenten CommunicatieWE/VeiligheidsWE/Prof. communicatie.)
Seminarie
1 seminarie te kiezen uit de lijst - 6 studiepunten Het seminarie kan opgenomen worden indien een student nog max. 6 studiepunten moet afronden in zijn vooropleiding. De inschrijving voor het seminarie gebeurt via een apart webformulier. De betreffende informatie hierover zal terug te vinden zijn op het Studentenportaal. Na deze inschrijvingsprocedure zal de studentenadministratie het geselecteerde seminarie aan je vakkenpakket toevoegen. Studenten worden uitsluitend toegewezen aan een seminarie op basis van het keuzesysteem in het éérste semester. Studenten kunnen het seminarie niet opnemen in hun studieprogramma in het tweede semester als zij geen voorkeur hebben ingediend via het keuzesysteem.
Seminarie Journalistiek en mediatraining
Seminarie Mediamanagement
- Dorien Luyckx
- Koen Van Parijs
- Steve Paulussen
Seminarie Interpersoonlijke Communicatie
Seminarie Webcommunicatie
Seminarie Strategische Consulting
Masterproef
21 studiepunten
Masterproef Communicatiewetenschappen - Strategische Communicatie
- - NNB
Seminarie masterproef
2022-2023
Modeltraject
Algemene stam
De vakken uit de algemene stam zijn verplicht te volgen - 6 studiepunten
Hedendaagse stromingen in communicatiewetenschappen
Keuzeopleidingsonderdelen
De student kiest voor een totaal van 27 studiepunten keuzeopleidingsonderdelen waarvan minimum 15 studiepunten uit onderstaande lijst, maximum 6 studiepunten uit het aanbod Meertalige professionele Communicatie (beperkte lijst) en maximum 6 studiepunten uit andere masteropleidingsonderdelen van de faculteit FSW, uitgezonderd seminaries.
Overheids- en social profitcommunicatie
Direct marketing en e-marketing
Effectiviteitsonderzoek strategische communicatie
Gezondheidscommunicatie
Stage optie strategische communicatie
Internal Communication
- Aurélie De Waele
Consumer Psychology
Persuasive Technologies
- Laura Herrewijn
- Karolien Poels
Keuzeopleidingsonderdelen te kiezen voor max. 6 studiepunten uit de beperkte lijst Meertalige professionele communicatie. Voor de bedrijfscommunicatie in een vreemde taal dient een voorafgaande taaltest afgelegd te worden. Voor meer informatie: mpc@uantwerpen.be .
Professional Communication
Communication professionnelle
Professionelle Kommunikation
- Griet Boone
- Ingeborg Dusar
Comunicación profesional
Onderhandelen 1
(Dit geldt niet vr masterstudenten CommunicatieWE/VeiligheidsWE/Prof. communicatie.)
Seminarie
1 seminarie te kiezen uit de lijst - 6 studiepunten (Studenten kunnen enkel een seminarie opnemen als ze hun vooropleiding afgerond hebben) De inschrijving voor het seminarie gebeurt via een apart webformulier. De betreffende informatie hierover zal terug te vinden zijn op Blackboard. Na deze inschrijvingsprocedure zal de studentenadministratie het geselecteerde seminarie aan uw vakkenpakket toevoegen. Studenten worden uitsluitend toegewezen aan een seminarie op basis van het keuzesysteem in het éérste semester. Studenten kunnen het seminarie niet opnemen in hun studieprogramma in het tweede semester als zij geen voorkeur hebben ingediend via het keuzesysteem.
Seminarie Journalistiek en mediatraining
Seminarie Mediamanagement
- Steve Paulussen
- Koen Van Parijs
Seminarie Interpersoonlijke Communicatie
Seminarie Webcommunicatie
Seminarie Strategische Communicatie
Masterproef
21 studiepunten
Masterproef Communicatiewetenschappen - Strategische Communicatie
Seminarie masterproef
2021-2022
Modeltraject
Algemene stam
De vakken uit de algemene stam zijn verplicht te volgen - 6 studiepunten
Hedendaagse stromingen in communicatiewetenschappen
Keuzeopleidingsonderdelen
De student kiest voor een totaal van 27 studiepunten keuzeopleidingsonderdelen waarvan minimum 15 studiepunten uit onderstaande lijst, maximum 6 studiepunten uit het aanbod Meertalige professionele Communicatie (beperkte lijst) en maximum 6 studiepunten uit andere masteropleidingsonderdelen van de faculteit FSW, uitgezonderd seminaries.
Overheids- en social profitcommunicatie
Direct marketing en e-marketing
Effectiviteitsonderzoek strategische communicatie
Gezondheidscommunicatie
Stage optie strategische communicatie
Internal Communication
- Aurélie De Waele
Consumer Psychology
Persuasive Technologies
- Laura Herrewijn
- Karolien Poels
Keuzeopleidingsonderdelen te kiezen voor max. 6 studiepunten uit de beperkte lijst Meertalige professionele communicatie. Voor de bedrijfscommunicatie in een vreemde taal dient een voorafgaande taaltest afgelegd te worden. Voor meer informatie: mpc@uantwerpen.be .
Professional Communication
Communication professionnelle
Professionelle Kommunikation
- Ingeborg Dusar
Comunicacion profesional
Onderhandelen 1
- 'Bachelorproef' (behalve studenten CommunicatieWET/VeiligheidsWET)
Organisatiepsychologie
Seminarie
1 seminarie te kiezen uit de lijst - 6 studiepunten (Studenten kunnen enkel een seminarie opnemen als ze hun vooropleiding afgerond hebben) De inschrijving voor het seminarie gebeurt via een apart webformulier. De betreffende informatie hierover zal terug te vinden zijn op Blackboard. Na deze inschrijvingsprocedure zal de studentenadministratie het geselecteerde seminarie aan uw vakkenpakket toevoegen. Studenten worden uitsluitend toegewezen aan een seminarie op basis van het keuzesysteem in het éérste semester. Studenten kunnen het seminarie niet opnemen in hun studieprogramma in het tweede semester als zij geen voorkeur hebben ingediend via het keuzesysteem. Het seminarie visuele studies is enkel toegankelijk na het volgen van het opleidingsonderdeel Visuele Sociologie en Antropologie.
Seminarie Journalistiek en mediatraining
Seminarie Mediamanagement
- Steve Paulussen
- Koen Van Parijs
Seminarie Interpersoonlijke communicatie
Seminarie Webcommunicatie
Seminarie Visuele studies
Seminarie Strategische Communicatie
Masterproef
21 studiepunten
Masterproef Communicatiewetenschappen - Strategische Communicatie
Seminarie masterproef
2020-2021
Modeltraject
Algemene stam
De vakken uit de algemene stam zijn verplicht te volgen - 6 studiepunten
Hedendaagse stromingen in communicatiewetenschappen
Keuzeopleidingsonderdelen
De student kiest voor een totaal van 27 studiepunten keuzeopleidingsonderdelen waarvan minimum 15 studiepunten uit onderstaande lijst, maximum 6 studiepunten uit het aanbod Meertalige professionele Communicatie (beperkte lijst) en maximum 6 studiepunten uit andere masteropleidingsonderdelen van de faculteit FSW, uitgezonderd seminaries.
Overheids- en social profitcommunicatie
Direct marketing en e-marketing
Effectiviteitsonderzoek strategische communicatie
- Steffi De Jans
Gezondheidscommunicatie
Stage optie strategische communicatie
Internal Communication
- Aurélie De Waele
- Lara Hallam
Consumer psychology
Persuasive Technologies
Keuzeopleidingsonderdelen te kiezen voor max. 6 studiepunten uit de beperkte lijst Meertalige professionele communicatie. Voor de bedrijfscommunicatie in een vreemde taal dient een voorafgaande taaltest afgelegd te worden. Voor meer informatie: mpc@uantwerpen.be .
Professional Communication
Communication professionnelle
Professionelle Kommunikation
- Ingeborg Dusar
- Carola Strobl
Comunicacion profesional
Onderhandelen 1
- 'Bachelorproef' (behalve studenten CommunicatieWE)
Organisatiepsychologie
- Yanne Bogaerts
- Carolyn Declerck
Seminarie
1 seminarie te kiezen uit de lijst - 6 studiepunten (Studenten kunnen enkel een seminarie opnemen als ze hun vooropleiding afgerond hebben) De inschrijving voor het seminarie gebeurt via een apart webformulier. De betreffende informatie hierover zal terug te vinden zijn op Blackboard. Na deze inschrijvingsprocedure zal de studentenadministratie het geselecteerde seminarie aan uw vakkenpakket toevoegen. Studenten worden uitsluitend toegewezen aan een seminarie op basis van het keuzesysteem in het éérste semester. Studenten kunnen het seminarie niet opnemen in hun studieprogramma in het tweede semester als zij geen voorkeur hebben ingediend via het keuzesysteem. Het seminarie visuele studies is enkel toegankelijk na het volgen van het opleidingsonderdeel Visuele Sociologie en Antropologie.
Seminarie Journalistiek en mediatraining
Seminarie Mediamanagement
- Steve Paulussen
- Koen Van Parijs
Seminarie Interpersoonlijke communicatie
Seminarie Webcommunicatie
Seminarie Visuele studies
Seminarie Strategische Communicatie
Masterproef
21 studiepunten
Masterproef Communicatiewetenschappen - Strategische Communicatie
Seminarie masterproef
2019-2020
Modeltraject
Algemene stam
De vakken uit de algemene stam zijn verplicht te volgen - 6 studiepunten
Hedendaagse stromingen in communicatiewetenschappen
Keuzeopleidingsonderdelen
De student kiest voor een totaal van 27 studiepunten keuzeopleidingsonderdelen waarvan minimum 15 studiepunten uit onderstaande lijst, maximum 6 studiepunten uit het aanbod Meertalige professionele Communicatie (beperkte lijst) en maximum 6 studiepunten uit andere masteropleidingsonderdelen van de faculteit FSW, uitgezonderd seminaries.
Overheids- en social profitcommunicatie
Direct marketing en e-marketing
Effectiviteitsonderzoek strategische communicatie
Gezondheidscommunicatie
Stage optie strategische communicatie
Internal Communication
- Aurélie De Waele
Consumer psychology
- Aiste Grubliauskiene
Persuasive Technologies
Keuzeopleidingsonderdelen te kiezen voor max. 6 studiepunten uit de beperkte lijst Meertalige professionele communicatie. Voor de bedrijfscommunicatie in een vreemde taal dient een voorafgaande taaltest afgelegd te worden. Voor meer informatie: mpc@uantwerpen.be .
Professional Communication
Communication professionnelle
Professionelle Kommunikation
- Ingeborg Dusar
Comunicacion profesional
Onderhandelen 1
- 'Bachelorproef' (behalve studenten CommunicatieWE)
Organisatiepsychologie
- Carolyn Declerck
- Annelies Haaren
- Eline Vindevogel
Seminarie
1 seminarie te kiezen uit de lijst - 6 studiepunten (Studenten kunnen enkel een seminarie opnemen als ze hun vooropleiding afgerond hebben) De inschrijving voor het seminarie gebeurt via een apart webformulier. De betreffende informatie hierover zal terug te vinden zijn op Blackboard. Na deze inschrijvingsprocedure zal de studentenadministratie het geselecteerde seminarie aan uw vakkenpakket toevoegen. Studenten worden uitsluitend toegewezen aan een seminarie op basis van het keuzesysteem in het éérste semester. Studenten kunnen het seminarie niet opnemen in hun studieprogramma in het tweede semester als zij geen voorkeur hebben ingediend via het keuzesysteem. Het seminarie visuele studies is enkel toegankelijk na het volgen van het opleidingsonderdeel Visuele Sociologie en Antropologie.
Seminarie Journalistiek en mediatraining
Seminarie Mediamanagement
- Steve Paulussen
- Koen Van Parijs
Seminarie interpersoonlijke communicatie
Seminarie Webcommunicatie
Seminarie Visuele studies
Seminarie Strategische Communicatie
Masterproef
21 studiepunten