Eerste e-mail van UAntwerpen doornemen en opvolgen

Wat?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang van je vanuit UAntwerpen een e-mail om je te verwelkomen (Neem een vlotte start aan UAntwerpen).
Wanneer?
Na je inschrijving voor de Academische lerarenopleiding.

Via de welkomstmail ontvang je instructies om je studentenaccount te activeren, aan de hand van je login en paswoord. De studentenaccount wordt 24 uren na de verwerking van je inschrijving actief. De account heb je nodig om gebruik te kunnen maken van:

  • Je SisA selfservice: dit is het online studentenadministratiesysteem. Daarin kan je:
    • je persoonlijke gegevens consulteren en aanpassen.
    • je studiegeld en je betalingen opvolgen.
    • je studieprogramma bekijken en bepaalde aspecten van je opleiding beheren.
    • inschrijven voor je opleidingsonderdelen (vakken).  

In dit filmpje ontdek je hoe je stap voor stap je studieprogramma kan samenstellen in SisA.

  • Je Mail: als student krijg je een UAntwerpen-e-mailadres (in de vorm voornaam.achternaam@student.uantwerpen.be. Opgelet: als er studenten zijn met een identieke naam, komt er nog een cijfer achter je achternaam). Dit kan je nakijken via Mail of via Blackboard. Communicatie met de studenten gebeurt altijd via dit e-mailadres. Kijk dus regelmatig je UAntwerpen-mailbox na of link door naar je persoonlijk e-mailadres zodat je geen belangrijke info mist van je docenten of van de universiteit. ​Opgelet: voor je studentenmailbox meld je je aan met gebruikersnaam@ad.ua.ac.be (vb. s0211011@ad.ua.ac.be) 

  • Studentenportaal: je centrale toegangspoort tot alle informatie die je nodig hebt voor je studie en je studentenleven. Van lesmateriaal en lesinhoud, praktische zaken over studiebeurzen, koten en studie-ondersteuning tot berichten van je docenten, je faculteit en de universiteit. Opgelet: voor het studentenportaal meld je je aan met gebruikersnaam@ad.ua.ac.be (vb. s0211011@ad.ua.ac.be). Bekijk dit filmpje om meer te weten over het studenteportaal. 

  • Mobility Online: wens je stages af te leggen in het eerste of tweede semester van het academiejaar, vergeet dan niet om voor elke stage een aparte aanvraag in te dienen via Mobility Online. De handleiding om met dit platform aan de slag te gaan, is opgenomen in dit Vademecum en kun je ook terugvinden via de helpdesk van de Antwerp School of Education of het Studentenportaal (vanaf 19 september)

  • De computers in de computerklassen. 

  • De bibliotheken en de studielandschappen.

Bekijk het filmpje over de online tools.

Je account en je paswoord kan je op basis van het document "Account en wachtwoord" resetten en/of wijzigen.

Ben je je paswoord kwijt of vergeten en kan je deze niet zelf resetten? Neem dan contact op met de centrale studentenadministratie.  Voeg zeker een scan van je identiteitskaart of paspoort toe. Je paswoord zal dan gereset worden. De nieuwe studentenaccount ontvang je via je helpdeskticket. Wijzigen van je paswoord geldt voor alle applicaties die gebruik maken van je UAntwerpen-account.

Belangrijk: je studentenaccount is enkel actief in het academiejaar waarin je een inschrijving als student hebt aan de Universiteit Antwerpen.  Een maand na het laatste academiejaar waarin je een inschrijving had, vervalt je account en heb je geen toegang meer.  Breng dus eventueel tijdig je belangrijke mails over naar een andere account.

Via de post ontvang je je studentenkaart.