Feedbackformulieren

Tijdens je groeistages observeert de vakmentor alle lessen van de student-leerkracht en geeft per les feedback.
Het feedbackformulier LES bevat twee onderdelen:  

  • (vak)didactiek; 
  • klasmanagement en attitudes. 

Per onderdeel noteert de vakmentor op basis van de rubric (p. 3-5) de geobserveerde sterke punten en werkpunten van de student tijdens de stageles. Indien van toepassing kunnen er afsluitend afspraken worden vermeld in functie van komende stagelessen. 
Optioneel: ter onderbouwing kan de vakmentor in de rubric de geobserveerde elementen markeren en/of per subonderdeel voorbeelden, concrete tips, vragen, … noteren in het daarvoor voorziene tekstvak.

Wanneer een zelfde vakmentor een student gedurende minstens vijf lessen begeleidt, dan vragen we om het feedbackformulier-Synthese in te vullen.
Het feedbackformulier SYNTHESE heeft als doel na meerdere stagelessen een stand van zaken op te maken van het leerproces van de student-leerkracht.
Dit document samen met de student bespreken en invullen zorgt voor een duidelijk zicht op evoluties en prioritaire foci (doelgerichtheid),  en draagt daarnaast ook bij aan betrokkenheid bij het eigen leerproces en welbevinden. Het synthesedocument bevat eveneens twee onderdelen:  

  • (vak)didactiek;
  • Klasmanagement en attitudes.