Getuigenissen van alumni

Waar werken onze afgestudeerde economen?

Als je afstudeert met een diploma Toegepaste economische wetenschappen, word je alumnus of alumna van Universiteit Antwerpen. Op deze pagina vertellen enkele afgestudeerde TEW'ers over hun professionele carrière.

Stefan De Loecker was CEO van de multinational Beiersdorf

Frederik vecht met zijn start-up tegen voedselverspilling

Ingrid is bestuurder van Leo Stevens Private Banking én van het KMSKA

Ingrid Stevens behaalde in 1987 haar diploma TEW, richting Financiering aan de UAntwerpen. Dat was niet de meest voor de hand liggende keuze. “In het middelbaar studeerde ik Latijn-Grieks. De meesten uit mijn richting gingen geneeskunde, talen of rechten studeren, maar bij mij zat wiskunde in mijn genen. Ik ben opgegroeid in een gezin van centen en procenten, dus was de stap naar TEW snel gezet.

Ik heb altijd al een brede waaier aan interesses gehad en vond het boeiend verschillende werelden met elkaar te verbinden. Mijn vader, Leo Stevens, heeft me dat van jongs af aan meegegeven. TEW was daarom een perfecte keuze. Je krijgt kennis aangereikt over topics als statistiek, wiskunde en economie tot marketing, talen, antropologie en zelfs filosofie.

Nadat ik mijn diploma behaalde, ging ik op de beursvloer werken, vlak voor de grote beurscrash van ’87. Ik heb er dramatische toestanden gezien maar die ervaring maakte me erg risicobewust. Daarna ben ik effectenmakelaar geworden bij ons familiebedrijf, Leo Stevens Private Banking.

Chief People Officer

Intussen bestaat het familiebedrijf 75 jaar. “De vierde generatie is inmiddels gestart, dat brengt een hele nieuwe dynamiek met zich mee. Zelf is mijn rol ook veranderd. Niet meer uitvoerend, maar des te meer strategisch als hoofdaandeelhouder en bestuurder. Ik beschouw het vooral als mijn taak om onze bedrijfscultuur en ons DNA te bewaken en uiteraard om ambassadeur te zijn.

Binnen ons bedrijf is geld nooit de unieke motivator geweest. Familiale waarden, een menselijke aanpak en professionele excellentie staan centraal. De rendementen moeten uiteraard juist zitten, maar het is evenzeer belangrijk om de cliënt te kunnen ontzorgen in alle aspecten. Ik zag mezelf altijd meer als een CPO, een soort Chief People Officer

Brug tussen cultuur en ondernemerswereld

Naast die human interest, vertoont Ingrid een grote interesse in kunst en cultuur. Na eerst bestuurder te zijn van het Fotomuseum, het Modemuseumen het Diamantmuseum, neemt ze sinds een paar jaar diezelfde rol op binnen het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen. Bovendien is ze recent ook benoemd tot bestuurder van Herita VZW (eind 2012 ontstaan uit de fusie van Erfgoed Vlaanderen, het Forum voor Erfgoedverenigingen en Vlaamse Open monumentendag)

“Het is mijn missie om het culturele veld en de ondernemerswereld met elkaar te verbinden. Dat vind ik niet alleen boeiend, maar voel ik ook aan als een maatschappelijke plicht. Zeker in een tijd waarin er van overheidswege steeds minder geld gaat naar kunst en cultuur.

Op café worden de punten niet gegeven

“Ik heb alleen maar mooie herinneringen aan mijn studententijd. Enkele bijzondere professoren hebben mijn traject richting gegeven, als een soort Pharos. Dan denk ik aan prof. Herwig Arts, prof. Carl Reyns, prof. André Van Poeck en prof. Erik Faucomprez.

Een goede professor is iemand die iets uit studenten kan halen, in plaats van louter informatie aan te reiken. Onderwijs is immers niet het vullen van een vat maar het ontsteken van een vuur. Onderwijs moet je leren hoe je moet nadenken, eerder dan wat je moet denken. Mijn opleiding heeft me geïnspireerd om een genuanceerde eigen mening te vormen en die te verdedigen

Tegelijkertijd heb ik zeker ook genoten van de ‘university of life’, maar ik kon gelukkig wel op tijd de knop omdraaien wanneer het examens waren. Want op café worden de punten niet gegeven.”

Niets ontwikkelt intelligentie als reizen

 Tijdens haar opleiding ging Ingrid op uitwisseling naar Georgetown University. “Een dergelijke internationale ervaring was toen uitzonderlijk, maar ik heb er zoveel geleerd. Ik kwam in een andere wereld terecht, samen met mijn medestudenten. Dus bij deze een warm pleidooi naar huidige studenten om een uitwisseling te doen, want niets ontwikkelt intelligentie zoveel als reizen.”

Kies vanuit passie

“Als ik nog een laatste tip mag geven aan huidige studenten, is het wel om te kiezen vanuit je passie. Ik krijg soms de vraag, waarom combineer je al die dingen? Wel, omdat ze mij energie geven. Wàt je ook doet, is niet belangrijk maar doe het wel vanuit een gedrevenheid. Dan voelt niets echt als werk aan.

Ilse Van Hove staat aan het hoofd van de Elka Pieterman Groep

TEW-alumna Ilse Van Hove is sinds 2014 CEO van de Elka Pieterman Groep, een handelsbedrijf (Wholesale en retailtak Handyman), en dé specialist in onderdelen en accessoires voor huishoudapparaten. In haar leiderschapsstijl probeert ze haar werknemers te stimuleren om het beste uit zichzelf te halen en hen op hun kracht uit te dagen.

 "Ik denk dat de leiding nemen sowieso wel een beetje in mijn genen zat”, vertelt Ilse Van Hove. “Ik trad altijd al graag op de voorgrond: bij de scouts, in de oudervereniging van de school, in de buurtwerking… Je moet het dus in de eerste plaats graag doen, maar anderzijds kan je er
ook zeker in groeien
.” 

Ilse mocht bij Handyman starten als management trainee en kreeg de kans om de keten in België naar Nederlands model uit te bouwen. Later kreeg ze de eindverantwoordelijkheid over de hele groep. “In het begin dacht ik nog te vaak: ‘Ik heb de verantwoordelijkheid, dus zo zal het gaan’, maar gaandeweg heb ik geleerd hoe belangrijk het is om goed te communiceren, mensen te inspireren en mee te nemen in je verhaal. Een draagvlak creëren is cruciaal als je met je organisatie vooruit wil.”

In 1990 schreef Ilse haar masterscriptie over ‘vrouwen en management’ en hoe je als vrouw door dat glazen plafond kan breken en een carrière op een goede manier met een gezin kan combineren. “Ik heb toen een tachtigtal vrouwelijke managers bevraagd. De conclusie? Er was één codewoord om succesvol te zijn en dat was ‘flexibiliteit’, aan beide kanten.”

Alexis Soulopoulos richtte Mad Paws op en staat in Forbes 30 under 30

Ieder baasje weet hoe moeilijk het kan zijn om een betrouwbare en betaalbare oppas te vinden voor je viervoeter. Dat vond alumnus Alexis Soulopoulos ook, en daarom lanceerde hij Mad Paws. Met zijn Australische start-up brengt Alexis zo’n 20.000 sitters en 500.000 dieren samen op één platform, en garandeert zo de zorg, liefde en aandacht die de huisdieren verdienen.

Alexis groeide op in Antwerpen en studeerde toegepaste economische wetenschappen. "Ik heb erg genoten van mijn studententijd aan de Universiteit van Antwerpen. Tegelijkertijd nam ik mijn studie erg serieus. Ik maakte deel uit van het JUMP-programma en ging op summer school naar India. Vier weken lang krijg je de kans om in groep te werken, te reizen en avonturen te beleven. Ik zal bijvoorbeeld nooit het moment vergeten waarop we allemaal samen voedselvergiftiging kregen.

Het was de summer school die me inspireerde om in het buitenland verder te studeren en er mijn eigen bedrijf te beginnen. Tijdens mijn masterjaar werd ik geselecteerd door het Fund for International Studies van de faculteit. Dit fonds helpt studenten om hun studies in het buitenland verder te zetten. Daardoor heb ik een Master aan de University of Sydney Business School kunnen behalen, en ik ben daar nog steeds erg dankbaar voor."

De oorsprong van Mad Paws

"Het idee voor Mad Paws is ontstaan terwijl ik op Honey, de labrador van een vriend aan het passen was. Tijdens mijn studies had ik al met verschillende bedrijfsleiders gepraat over de innovatieve bedrijfsmodellen van Airbnb en Uber. Zo kwam ik op het idee om iets soortgelijks te doen voor huisdieren. We zijn gaan praten met mensen in een hondenpark om hun behoeften te begrijpen en te zien wat zij nuttig zouden vinden in zo'n platform."

30 under 30

In 2019 stond Alexis op de Forbes 30 Onder 30 lijst. "Dat was een bijzondere ervaring. Op een gegeven moment was er een conferentie in Hong Kong waar alle ondernemers elkaar konden ontmoeten. Er zijn geweldige dingen aan het gebeuren, mensen van mijn leeftijd die de wereld verbazen met hun innovatieve ideeën. Dat heeft me enorm geïnspireerd.

Lode Smets evalueert wereldbankprogramma's

Alumnus Economisch beleid Lode Smets, die ook als mandaatassistent aan het Instituut voor Ontwikkelingsbeleid en -beheer (IOB) werkte en zijn doctoraat aan onze universiteit behaalde, moet je sinds kort over de grote plas gaan zoeken. Hij aanvaardde namelijk een post bij de Wereldbank in Washington DC als Evaluation Economist bij de Independent Evaluation Group (IEG). “Ik heb erg graag in de academische wereld gewerkt”, getuigt Smets. “Maar ik wilde graag meer operationeel bezig zijn met ontwikkelingssamenwerking, en daar krijg ik nu de kans toe.”

We weten dat de Wereldbank een gespecialiseerde organisatie van de Verenigde Naties (VN) is, maar wat doet ze precies?

De Wereldbank is ’s werelds grootste instituut voor ontwikkelingssamenwerking. Ze verstrekt leningen aan ontwikkelingslanden en middeninkomenslanden, met als voornaamste doel het bestrijden van armoede. De Wereldbank is in 1944 opgericht tijdens de Conferentie van Bretton Woods, en haar eerste taak was de wederopbouw van Europa bevorderen.

Sinds 2013 heeft de bank twee grote doelstellingen: extreme armoede uit de wereld helpen tegen 2030, en evalueren hoe het de 40 procent armsten van de wereldbevolking vergaat. Om die doelstellingen te behalen, ontvangt de Wereldbank vrijwillige bijdragen van de ontwikkelde landen in zogenaamde replenishment rounds.

Daarnaast is de Wereldbank een belangrijk kennis- en adviescentrum voor ontwikkelingsvraagstukken. De bank doet veel onderzoek naar armoede, handel, globalisering en milieu. Rapporten en beleidsvisies van de Wereldbank hebben vaak grote invloed op het beleid van donorlanden.

Wat kan jij als Belg voor de Wereldbank betekenen?

Ik zal mijn kennis inzetten op het departement dat de werking van de Wereldbank evalueert. Ik zal onder meer de landenprogramma’s onder de loep nemen: zijn de doelstellingen behaald? En wat was de inbreng van de Wereldbank hierin?

Met deze job kan ik mijn onderzoeks- en evaluatieskills als academicus inzetten op het terrein. De donorlanden willen namelijk graag weten of ze met hun bijdragen effectief een impact hebben. Ze willen value for money, maar het is niet evident om dat aan te tonen. Als je ziet dat een land als Mozambique een economische groei van 8 procent kent en dat de armoede effectief verminderde, is dat dan volledig op het conto van de Wereldbank te schrijven? Dat wil ik mee uitzoeken.

Ik ben trouwens niet de enige Belg die voor de Wereldbank werkt, hoor. Bij de 11 000 man staff zijn er – schat ik – toch een honderdtal Belgen.

Clara werkt bij Google als Industry Manager

Salah werkt als Consultant bij Deloitte

Dries Herpoelaert is CEO van de Anwerp ZOO society

De Koninklijke Maatschappij voor Dierkunde van Antwerpen (kortweg KMDA) is de moedermaatschappij van ZOO Antwerpen, ZOO Planckendael, ZOO Serpentarium in Blankenberge, Natuurgebied “De Zegge” in Geel en het Elisabeth Center in Antwerpen (concertzaal en internationaal congrescenter). De KMDA is ook actief op het vlak van natuurbehoud met eigen projecten in DRC (Democratische Republiek Congo), Zuid-Europa en Brazilië en doet daarenboven veel wetenschappelijk onderzoek.

Dries Herpoelaert (TEW, 1988): "Ik stuur als algemeen directeur een organisatie aan met 450 medewerkers die in het zomerseizoen uitbreidt tot 600 à 650 medewerkers. Er zijn binnen de KMDA vijf departementen (commercieel, operaties/facility, food & event services, zoölogie, en finance/HR/procurement) die elk door een directeur worden geleid.

Ik speel als algemeen directeur vooral een strategische en coachende rol. In overleg met de directeuren en hun teams bepaal ik de doelstellingen voor de organisatie en voor de verschillende departementen en dit in het kader van de algemene strategie en missie van de KMDA. Daarna volgt veel bilateraal overleg met de directeuren en hun medewerkers om de realisatie van hun doelstellingen te plannen, op te volgen en waar nodig bij te sturen.

De KMDA heeft een hele waaier aan activiteiten en is heel divers: er bestaan ongeveer 90 verschillende “beroepen” binnen het bedrijf en dus moet je als algemeen directeur van de KMDA van alle markten thuis zijn. Daarvoor is de opleiding TEW ideaal. Je krijgt een brede vorming die vele facetten van de bedrijfsvoering aanraakt zonder te veel in specialisatie te vervallen. Zo kan je met iedereen meedenken en kan je alle soorten teams coachen: van salesmensen over dierenartsen tot projectmanagers en wetenschappers. De opleiding TEW is ook behoorlijk wiskundig en leert je conceptueel te denken. Essentieel bij het aansturen van een organisatie en het bepalen van haar strategische kader.

Ik koos indertijd voor TEW in Antwerpen omwille van de ijzersterke reputatie die de UAntwerpen op dat vlak had, en nog steeds heeft."

Tweelingzussen Joyce en Raissa zijn CEO's van Double Dutch Drinks

Joyce en Raissa de Haas, alumni toegepaste economische wetenschappen, startten in 2014 in Londen het tonicbedrijf Double Dutch op. Hun frisdranken, bedoeld om te mengen met sterke drank, zijn intussen al verkrijgbaar in 26 landen. In 2019 plaatste het Amerikaanse zakenblad Forbes de ondernemerstweeling in de prestigieuze 30 under 30 Europe-lijst.​ Het gaat erg hard voor Double Dutch.

Dat de tweeling Joyce en Raissa aan UAntwerpen TEW zou studeren, stond in de sterren geschreven: hun ouders zijn zelfstandigen, het ondernemerschap is met de paplepel ingegeven. “We behaalden beiden een bachelor in bedrijfskunde en studeerden af met specialisatie financiering”, vertelt Joyce. “Onze opleiding aan UAntwerpen gaf ons inzicht in hoe de economie werkt en leerde ons heel wat over accountancy, jaarrekeningen, etc.  Allemaal kennis die we konden toepassen in onze eigen zaak."

Nochtans kwam die eigen zaak er niet meteen na het afstuderen. “We gingen allebei aan de slag bij een grootbank, maar na vier maanden beseften we dat dit niet ons ding was en gaven we onze job op om te gaan reizen”, blikt Raissa terug. “Na acht maanden beslisten we een tweede masteropleiding in Technology Entrepreneurship aan het University College in Londen te volgen, gericht op het opzetten van een start-up. We hadden immers al een plan.”

Kotfeestjes

Al tijdens hun studententijd maakt de tweeling ‘siropen’ en ‘mixers’ om te combineren met sterke drank. “We hadden een deal met onze kotgenoten dat zij de gin en wodka kochten, en dat wij voor de mixers zorgden”, vertelt Joyce. “We begonnen onze eigen drankjes te maken omdat het gamma sterke dranken op de markt toenam en experimenteler werd maar het aanbod aan frisdranken mager bleef.”

Meest belovende start-up

In Londen schreven Joyce en Raissa hun scriptie over een nieuw type mixer. Ze deden een uitgebreid marktonderzoek, onderzochten trends bij mixologen en eindconsumenten, en kwamen tot drie vaststellingen: de nieuwe mixer moest 100% natuurlijk zijn, een unieke smaak hebben en weinig suikers en calorieën bevatten. Dat leidde tot hun eerste twee smaken: granaatappel & basilicum en komkommer & watermeloen. Op het einde van het academiejaar won de tweeling de UCL Bright Ideas Award voor meest belovende start-up.

Gin tonics voor de Queen

Sinds 2014 kende het bedrijf een enorme groei, met een verkoop van meer dan 1 miljoen flesjes tonic per maand in 26 landen. Ook Heineken is sinds dit jaar aandeelhouder van het bedrijf. "En we zijn zelfs in Buckingham Palace uitgenodigd waar we de Queen en the Royal Family persoonlijk gin tonics hebben geserveerd."

Celien Daneels is distributiemanager bij Nike

In september 2019 startte Celien Daneels (TEW, 2019) in het Supply Chain Leadership Track van Nike. Dankzij dit rotatieprogramma kon ze verschillende functies uitvoeren. Momenteel werkt ze als distributiemanager.

Celien ging tijdens haar opleiding TEW al op zoek naar een job. “Ik bezocht enkele jobbeurzen en vond al snel mijn plek bij Nike. Ik tekende mijn contract nog voor ik afgestudeerd was. Mijn opleiding TEW zorgde voor een brede scholing en hielp me om vanuit verschillende standpunten naar projecten en taken te kijken. Ik koos destijds voor de UAntwerpen omwille van de vrijheid die ik had in de keuzevakken. Hierdoor kon ik mijn opleiding helemaal invullen volgens mijn eigen interesses.”

Eén van de dingen die haar altijd zullen bijblijven aan haar studies, waren de excursies naar Parijs en Londen. “Mijn medestudenten en ik keken hier enorm naar uit. In Parijs heeft het de hele dag geregend en door de file richting Antwerpen miste ik de trein naar Londen waardoor ik alleen achterna moest komen. Toch beschouw ik het als mooie herinneringen waar ik nu met een lach op terugkijk.

Olivier De Pooter is Head of Trade Marketing bij AB Inbev

Olivier De Pooter (TEW: economisch beleid, 2016): "Al van kort na het afstuderen werk ik bij AB-Inbev, ’s werelds grootste brouwer. AB-Inbev is het bedrijf achter merken zoals Jupiler, Stella Artois, Budweiser, Corona, Karmeliet en nog vele andere. 

De reden waarom ik destijds bij AB Inbev heb gesolliciteerd is omdat ik er verschillende zaken tegenkwam waarvan ik enorm van genoten heb als student Economisch Beleid. Zo is de informele cultuur die binnen ons bedrijf heerst, waarbij iedereen aanspreekbaar is, ook in grote mate in de Faculteit BE. Elke professor of assistent is aanspreekbaar en neemt actief deel aan de onderwijsdoelstellingen van de faculteit.

Daarnaast was de internationale context aan de Faculteit BE - zelf ben ik op uitwisseling gegaan naar Beijing - een perfecte voorbereiding op het werken met verschillende culturen. Momenteel heb ik collega's uit meer dan 10 verschillende nationaliteiten uit 4 continenten waar ik minstens wekelijks contact mee heb.Vanaf mijn tweede bachelorjaar ben ik gestart in de studentenorganisatie AIESEC. Daar heb ik me volledig kunnen ontplooien op persoonlijk enop professioneel vlak. Dat maakte me duidelijk dat ik als werkgever een organisatie moet zoeken waar ik zelf kansen kon grijpen en risico’s kon nemen. Dat heb ik gevonden bij AB Inbev.  

Als ik kijk naar de skills die ik in mijn opleiding heb verworven, kan ik enkel besluiten dat ik deze dagdagelijks gebruik. In de opleiding TEW: economisch beleid kies je bewust voor de grote vraagstukken die onze samenleving bezighouden. Daarbij komen strategische bedenkingen en data-driven analyses. Aangezien dat digital marketing performance op bijvoorbeeld Facebook en Google een heel gamma aan data bevat, is het van groot belang dat je deze kan interpreteren. Je moet af en toe afstand kunnen nemen van de microdata en meer op macroniveau naar de online campagne data kijken. De ontwikkeling van deze analytische skills schrijf ik grotendeels toe aan mijn tijd aan de UAntwerpen.



Jacques Vandist, voormalig voorzitter van Unifac, werkte op in de bankensector

Tina is Digital Transformation Manager bij Janssen Pharmaceutica

Philip Alliet is CEO van AON Belux

Philip Alliet (TEW, 1990) is CEO van AON Belgium & Luxemburg. Als verzekeringsadviseur en -makelaar geeft het bedrijf financieel advies rond commercial risk solutions, employee benefits, gezondheid, pensioenen en re-insurance. Wereldwijd werken 50.000 mensen voor AON, in België 350. Onlangs is Philip is verkozen tot President of the American Chamber of Commerce in Belgium (AmCham Belgium), als eerste niet-Amerikaan.

Faciliteren en inspireren

Als CEO probeert Philip een kader te creëren voor zijn team. “Het overgrote deel van nieuwe ideeën en initiatieven wordt door het team bedacht, bediscussieerd en gedragen. Daarom probeer ik een faciliterende, inspirerende leiderschapsstijl te hanteren en dat door ambitieuze maar realistische doelen te stellen. 

Daarnaast vind ik het erg belangrijk om een sense of purpose te creëren. Waarom zijn we hier? Waarom werken we samen voor dit bedrijf? Mensen willen een maatschappelijke bijdrage leveren, het gevoel hebben dat hun werk er toe doet.

Intense voetbalmatchen

“Mijn diploma TEW heeft een enorme meerwaarde gehad in mijn verdere carrière. Vaak komt het er in een managementrol op aan om niet enkel een goed werkend stel brains, maar ook sociale vaardigheden te hebben. En dat is nu net wat je aan de universiteit leert: denken, analyseren en conceptualiseren.

Wat mij op persoonlijk vlak bij is gebleven van mijn studententijd, is de prachtige binnenkoer van de UAntwerpen. Op zonnige namiddagen hielden we er voetbalmatchen, die er soms erg intens aan toe gingen. En dat 20 meter vanwaar we in de les (hadden moeten) zitten. De joie de vivre was groot en de vriendschappen die daar zijn ontstaan waren erg bijzonder.” 






Peter de Keyzer richtte zijn eigen bedrijf in strategische communicatie op

Na een carrière als econoom en hoofdeconoom bij verschillende financiële instellingen startte ik een eigen bedrijf dat zich specialiseert in strategische communicatie. We helpen bedrijven om zich te positioneren als opinieleider binnen hun sector.

We staan bedrijfsleiders, bedrijven en organisaties bij om aan hun stakeholders duidelijk te maken waar ze voor staan. Daarom is het belangrijk een goed zicht te hebben op de grote maatschappelijke evoluties: begroting, politiek, economische groei, geopolitieke ontwikkelingen, media en maatschappij. Dat vereist dat we ons voortdurend informeren over wat er rond ons gebeurt - via media, contacten of gespecialiseerde studies. Die inzichten gebruiken we om onze klanten te helpen zich duidelijk te positioneren in die steeds complexere wereld. We houden voortdurend de vinger aan de pols van wat er zich maatschappelijk afspeelt en hoe dat op onze klanten een impact zal hebben. Het is belangrijk dat zij voortdurend aan hun stakeholders duidelijk kunnen maken waarvoor ze staan om zo hun reputatie in de hand te houden.

Mijn opleiding TEW aan de Universiteit Antwerpen heeft me geleerd om met verschillende aspecten van de economische omgeving rekening te houden: gedrag van consumenten, bedrijfsbeheer, milieu, politiek, economisch beleid, ethische overwegingen of grote maatschappelijke vraagstukken. Het was een bijzonder brede en degelijke voorbereiding op de verschillende opdrachten waarvoor ik vandaag in mijn bedrijf sta. Uitgerekend daarom bood de opleiding me heel wat aanknopingspunten om problemen aan te pakken.

De economische opleiding aan de Universiteit Antwerpen had en heeft een heel goede reputatie - en terecht. Heel wat van onze belangrijke contacten uit de politieke, zakelijke en economische sfeer hebben ook economie gestudeerd aan de Universiteit Antwerpen. Dat schept niet alleen onmiddellijk een gemeenschappelijke band, het vormt tegelijk een bewijs van de degelijkheid van de opleiding TEW in Antwerpen.

Kande Kazadi is partner bij Bain & Company

"Bain & Company is een top strategie- en consultingfirma. Ik identificeer kritische vraagstukken voor onze klanten, ontwikkel hypotheses en presenteer pragmatische inzichten en aanbevelingen aan beslissingsnemers binnen wereldwijde topspelers in verscheidene industrieën."

"Verder coach ik ook één of meerdere junior teamleden tijdens een project. Antwerpen is een bruisende stad met een breed gamma aan invloeden, zowel cultureel als economisch. Dat vertaalt zich ook sterk in de troeven van de Universiteit Antwerpen.

Ellen werkt als bedrijfsrevisor

Tom van MNM bracht haar een bezoek.

Jan Suykens is CEO bij Ackermans & van Haaren

Het bedrijf stelt meer dan 20.000 mensen te werk. Jan vertelt hoe zijn opleiding aan de UAntwerpen hem heeft gebracht tot waar hij vandaag is.

Lees ook de getuigenissen in onze brochure