De effectiviteit van professionalisering voor schoolleiders en voor schoolontwikkeling โ Els Tanghe
Schoolleiders in Vlaanderen nemen tijdens hun loopbaan deel aan verschillende professionaliseringsinitiatieven. Wat is het (langetermijn)effect van hun deelname? Op welk vlakken stimuleert deelname aan professionalisering concrete schoolontwikkeling? Zicht krijgen op de organisatorische en didactische sleutelfactoren draagt bij aan een kwaliteitsvolle organisatie van het professionaliseringsaanbod voor deze doelgroep, laat schoolleiders toe om gericht(er) te selecteren uit een werkzaam aanbod, en kan leiden tot echte verandering tot op de klasvloer.
Teamteachen door student-leerkrachten โ Loan De Backer
Word geen leerkracht, maar een teamkracht door middel van teamteaching!
Ontdek ons nieuwste onderzoek dat waardevolle inzichten biedt in de dynamische percepties van student-leerkrachten die samen lesgeven op de werkplek.
Verrijk je begrip van teamteaching en ontdek hoe het jouw onderwijspraktijk kan inspireren via de publicatie van doctoraatsstudent Loan De Backer en promotoren: Prof. dr. Wouter Schelfhout, Prof. dr. Mathea Simons en Prof. Dr. Ellen Vandervieren
Doctoraatsverdediging - Filip Moons
Wiskundetoetsen corrigeren? Een tijdrovende bezigheid. Bovendien maken leerlingen vaak dezelfde fouten, waardoor leerkrachten keer op keer dezelfde feedback moeten geven. Kan dat werk dan niet geautomatiseerd worden?
Op 6 september verdedigde Filip Moons zijn doctoraat over ๐ด๐ฆ๐ฎ๐ช-๐ข๐ถ๐ต๐ฐ๐ฎ๐ข๐ต๐ช๐ด๐ค๐ฉ๐ฆ ๐ฃ๐ฆ๐ฐ๐ฐ๐ณ๐ฅ๐ฆ๐ญ๐ช๐ฏ๐จ ๐ท๐ข๐ฏ ๐ฉ๐ข๐ฏ๐ฅ๐จ๐ฆ๐ด๐ค๐ฉ๐ณ๐ฆ๐ท๐ฆ๐ฏ ๐ธ๐ช๐ด๐ฌ๐ถ๐ฏ๐ฅ๐ฆ๐ต๐ข๐ฌ๐ฆ๐ฏ aan de Antwerp School of Education van de Universiteit Antwerpen.
๐ค Promotoren: Prof. dr. Ellen Vandervieren en Em. Prof. dr. Jozef Colpaert.
๐ฅ Members of the jury: Sven De Maeyer, David Eelbode, Johan Deprez, Barzel Bรคrbel and Chris Sangwin.