M-decreet in de Vlaamse scholen: praktijk en achterliggende processen en mechanismen. Steunpunt Beleidsgericht Onderwijsonderzoek (SONO) (01/07/2016 - 31/08/2020) – Elke Struyf i.s.m. KULeuven
Valorisatie:
- Toolbox ‘Geïntegreerde leerlingenbegeleiding’ zie https://www.uantwerpen.be/nl/onderzoeksgroep/edubron/in-praktijk/toolbox/
- CNO-nascholing ‘Met je team aan de slag met de Toolbox Geïntegreerde Leerlingenbegeleiding. Maak spelenderwijs werk van een krachtig beleid op leerlingenbegeleiding!’ CNO Leerlingenbegeleiding
- Handboeken voor professionals binnen en buiten het onderwijs:
o Boer, Struyf, Nijs & Doolaard (2022). Samen inclusief onderwijs realiseren. Een handboek voor professionals binnen en buiten het onderwijs. Acco. (200 p.)
o Struyf, E. (2020). Samen sterk in geïntegreerde leerlingenbegeleiding. Een gids voor onderwijsprofessionals. Uitgeverij Pelckmans. (319 p.)
POTENTIAL - Power to Teach All. Competentieontwikkeling van leraren met oog op het creëren van inclusieve leeromgevingen (01/01/2016 - 29/02/2020) – Elke Struyf i.s.m. UGent, KULeuven, VUB, Artevelde HS, UCLL
Valorisatie:
Kennisplatform met professionaliseringstools
Het project ‘Potential: Power to teach all’-project is een innovatief onderzoeks- en valorisatieproject dat inspeelt op de uitdaging om een inclusieve onderwijssysteem uit te bouwen. Het ondersteunt leerkrachten in hun competentie-ontwikkeling bij leraren om inclusieve leeromgevingen te creëren. Hiervoor werden tools ontwikkeld, die zinvol en duurzaam kunnen worden aangewend in het onderwijsveld. Voor meer info: https://potentialtoteach.be/
TALENT - Onderwijs en zorg op maat van de talenten van jongeren (01/04/2017 - 31/03/2021) – Elke Struyf
Valorisatie:
· Voor schoolteams & ouders : Platform cognitieve begaafdheid – inspireren, ondersteunen, uitdagen: https://www.projecttalent.be/
· Handboek voor onderwijsprofessionals: Verschueren Karine, Sypré Sabine, Struyf Elke, Lavrijsen Jeroen, Vansteenkiste Maarten (2021). Ontwikkelen van cognitief talent: handboek voor onderwijsprofessionals. Leuven, Acco (171 p.)
· CNO-nascholing Cognitief begaafde leerlingen in het secundair onderwijs. Differentiëren voor leerlingen die meer uitdaging nodig hebben CNO Cognitief begaafd
Realiseren van onderwijs op maat en meer inclusief onderwijs: onderzoek naar kwaliteitsvolle samenwerking tussen het gewoon en buitengewoon onderwijs. 01/10/2022 - 31/03/2024 (OBPWO 22.01) – Elke Struyf i.s.m. KULeuven
Valorisatie: in ontwikkeling
Onderwijs voor leerlingen met een ernstig meervoudige beperking (EMB). 01/07/2022 - 31/12/2023 (O&O) – Elke Struyf i.s.m. KULeuven
Valorisatie: in ontwikkeling