Ons land krijgt een nieuw Wetboek van vennootschappen en verenigingen. De hervorming is dermate fundamenteel dat werkelijk alle ondernemingen erdoor worden geraakt. De rechtsfaculteiten van zeven Belgische universiteiten hebben hun krachten gebundeld om u op zes locaties een volledig overzicht te bieden van alle belangrijke wijzigingen: van de afschaffing van het kapitaal in de BV(BA) tot de wijziging van de vereffeningsprocedure, van de spelregels bij aandeelhoudersruzies tot de regels over aandelenoverdrachten, van de kapitaalverhoging in de NV tot de toegelaten activiteiten door vzw’s.

Verschillende sprekers hebben meegewerkt aan de totstandkoming van het nieuwe Wetboek. Deze studiecyclus richt zich tot alle juridische spelers binnen het vennootschaps- en verenigingswezen. U mag een antwoord verwachten op al uw vragen. Een illustratieve greep uit het rijke aanbod:

Welke aanpassingen zijn nodig aan de statuten van bestaande vennootschappen en binnen welke termijn? Wat met de CV’s: allemaal om te vormen tot een BV? Wat betekent de nieuwe liquiditeitstest voor dividenduitkeringen en voor rekeningen-courant van aandeelhouders? Hoe het bestuur vormgeven, hoe het statuut van bestuurders regelen en hoe zit het met hun aansprakelijkheid? Wat wijzigt er voor aandeelhoudersovereenkomsten en de verdeling van stemrecht en winsten? Wat zijn de fiscale en boekhoudkundige implicaties van deze fundamentele hervorming? Hoe verloopt de overgang van het oude W.Venn. naar het nieuwe WVV?

• Doelgroep: advocaten, magistraten, notarissen, beoefenaars van cijferberoepen, bedrijfsjuristen en bankiers.

• Het concept van deze studiedagen is als volgt: in de voormiddag komen steeds gelijkaardige algemene onderwerpen aan bod, die voor iedereen van belang zijn. In de namiddag wordt per locatie gefocust op een bepaald thema.

• Deelnemers kunnen zich inschrijven voor een hele dag en/of voor een namiddag op een locatie naar keuze.

• Prijs:

• 275 euro per volledige dag (excl. btw)
  • 195 euro per halve dag (excl. btw)
  • De prijs is inclusief documentatiemap, koffiepauzes, broodjeslunch en een gloednieuw naslagwerk over de nieuwe wetgeving (winkelprijs ca. 100 euro). Er wordt na de studiecyclus zowel een Nederlandstalig als een Franstalig naslagwerk uitgegeven. Deelnemers aan de Nederlandstalige studiedagen ontvangen het Nederlandstalige boek. Deelnemers aan de Franstalige studiedagen ontvangen het Franstalige naslagwerk. Deelnemers aan de studiedag in Brussel hebben de keuze tussen de Franstalige en de Nederlandstalige uitgave.

• Erkenningen: in aanvraag bij OVB, IGO, NKN, IAB, BIBF en FSMA.

Meer informatie is beschikbaar in deze folder.