Ontwerp­wetenschappen

Lezing Stephen Bates en Koen Van Bockstal

Een pleidooi voor robuuste open gebouwen

​13 april 2022 - 20 uur
Aula Rector Dhanis - Stadscampus UAntwerpen - Kleine Kauwenberg 14 (s.K.001)

Voor de lancering van het boek Ruimte voor verandering. Robuuste open gebouwen voor de toekomst nodigen het Vlaams Architectuurinstituut en Universiteit Antwerpen Stephen Bates (Sergison Bates architects) en Koen Van Bockstal (Bulk architecten / Universiteit Antwerpen) uit voor een dubbellezing.

Een pleidooi voor robuuste open gebouwen

In 2019 ontving Bulk architecten een Bouwmeester label voor hun onderzoek naar robuuste open gebouwen als sleutel voor een meer veerkrachtige stad. Dit resulteerde in de tentoonstelling Construct, ruimte voor verandering (tot 17 april in De Singel) en het boek Ruimte voor verandering. Robuuste open gebouwen voor de toekomst dat op 13 april wordt voorgesteld in de Universiteit Antwerpen.

Programma

• Intro door Bart Tritsmans (redacteur Ruimte voor verandering) en Jasper Ponjee (Bulk architecten)
  • Lezing door Koen Van Bockstal (Bulk architecten / Universiteit Antwerpen) en Stephen Bates (Sergison Bates architects)
  • Receptie en boekverkoop